aKu AnaK KAmPOnG JaWA

Posted By: Hairilnua - 4:11:00 PM
Pada suatu hari yang tidak terhingga kebosanan nya, aku duduk diatas kerusi yang berlapikkan kain buruk kepunyaan abang aku.. Sambil itu juga,, aku leka menaip ayat2 yang kurang menarik sebagai menandakan aku kebosanan yang teramat sangat.. Kemudian, aku pun mulailah berfikirkan sesuatu..

`sampai bilakah aku mau jadi penanam anggur yang berjaya?`

Berulangkali aku menanyakan pada diriku sendiri perkataan yang sama sambil tangan x berhenti menaipkan sesuatu yang tiada faedah. Tapi tetap ku turuti tangan ku untuk terus menaip. (uji skill kelajuan menaip kot) Sedang aku asyik melayan perasaan, mak aku panggil aku..

`nua!!! oi!!! poi amik buah duku langsat nun kek kobon.. boleh gak dijual.. dapek duit blanjo.. dari dok moronong maso dopan yang x berkesudahan ajo kojo e.. poi la jang.. buek bekalan bulan poso. dah dokek dah ni.. tinggal 5 ari lae..'

Heheheh.. omak den dah panggil lah.. Kalo x patuh kang doso pulak.. selalu sangat aku bangkang cakap mak aku.. po salahnye kalo sesekali tu dengar..

Haaaa... betul x title aku ni... `aku anak kampung jawa` sobab aku duk kampung jawa.. nak je aku tulis jawa kat cini.. takut dengan aku2 skali x paham nanti.. hahahahha... orait.. chaw.......

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua