Pantun Selamber Rock Kapak.....!!! Khas Raye 2010 [ii]

Kemas mengemas di pagi hari..
Masak memasak pun ada juga..
Ada juga yang baru nak mandi..
Standad  aktiviti pagi di hari raya..

Berbaju biru hitam yang anggun..
Terkena cahaya berkilau-kilau..
Ni la baju raya ku dalam 3 tahun..
Taun depan aku pun x tau..

Abg aku bawa kereta..
Basikal bateri mak aku bawa..
Akak aku duk umah aja..
Aku masih lagi buat PETA..

Taun ni meriah betul..
Sana sini mercun berdentum..
Dapat lak mercun cina seketul..
Perkh bunyi nya,,,, macam bom..

Taun lepas dapat wet raya..
Jumlah nya lupa nak kira..
Taun ni dapat la juga..
Yang siannya,, isinya tiada...
[huhuhu]

Waktu pagi bersembahyang raya..
Tengahari pula bersolat jumaat..
Terkenang aku pada arwah bapa..
Mohon al-fatihah pada nya dengan niat..

Catat Ulasan

0 Ulasan