Pari-Pari Tasik Dengan Pak Ali

Posted By: Hairilnua - 2:31:00 PM
Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila
>lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh
>dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.  >
>   Pari Pari: Kenapa dengan kau?
>
>   Pak Ali: Kapak aku terjatuh kedalam tasik.
>
>   Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.
>
>   Pari Pari: Inikah kapak kamu?
>
>   Pak Ali: Tidak.
>
>   Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.
>
>   Pari Pari: Inikah kapak kamu?
>
>   Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.
>
>   Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.
>
>   Pari Pari: Inikah kapak kamu?
>
>   Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.
>
>   Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan
ketiga
>tiga kapak itu kepadanya.
>
>   Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama
>bersama isterinya. Kali ni isterinye pulak yang jatuh kedalam tasik.
Pak  >Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.  >
>   Pari Pari: Kenapa kau bersedih?
>
>   Pak Ali: Isteriku jatuh kedalam tasik.
>
>   Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Christina Aguilera.
>
>   Pari Pari: Inikah isteri kau?
>
>   Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."
>
>   Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu
masa
>dulu telah menjadi tamak".
>
>   Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku
kata
>'tidak' pada Christina Aguilera... kau akan bawakan pula Britney
>Spears...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan
isteriku...  >bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga
padaku...". Aku yang  >miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".  >
>   kahkahkahkahkahakahakahakah....


http://halaqah.net

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua