Aku Jumpe Puteri Bunian [18SG] Kisah Benar Diriku....

Posted By: Hairilnua - 1:21:00 PM
Ooooooooo... Siapala diri ini... Aku ini....... Tanpamu.... Supergurl......

Erm.. pemende la aku merepek ni... bosan la.... ari ni aku wat ape je... ish... aku dok umah sambil goyang telo aje keje nye.... hehhehe... biasala... diriku ini sememangnya begini... ok lah.. oleh kerana aku tengah bosan,, so,, aku akan membosankan diri lagi dengan menulis apa saja yang aku pk nak tulis... tu yang aku tulis 18SG.. maybe ade yang ayat gila2 yang aku tulis ke.. aku bukan pandai nak cover2 ni.. tapi segala cerita hanya mengaitakan diri aku saja.... segala benda2 yang bersangkutan cerita,,, maka itu hanyalah kebetulan semata2... insyaallah....

Dalam 24 jam,,, aku tido 8 jam sahaja... aku duduk pula selama 4 jam [mengadap computer],, aku baring tapi x tido selama 2 jam,, aku keluar umah selama 10 min - 20 min pastu aku balik,,, dan masa yang lebih tu,, selalu aku buat amal tanpa gaji... mesen rumput ke,,, dengar mak aku berleter ke,,, kemas bilik yang cam tongkang pecah ni ke,, kadang2 aku wat jugak aktiviti membuang masa seperti mengejar kucing umah ni.. dok momokak jo pagi2,,, toros den lonjan sampai utan belantaro nun... huhuhu... last2 dapek jugak... dapek ponat jooo... hadehhhh....

Ni aku nak cerita sket la pasal puteri bunian ni... sambil cerita ni,, bulu tengkuk den ni meremang je ni.. bulu lain2 tu xtau lah..sebab under baju suar kan,, di himpit dengan pakaian,, so,, xleh nak meremang lah... ni pasal bulu tengkuk je la ni yang meremang.. menandakan yang den ni segan jugak la nak pk pasal bende2 cam gini... hehhe... ok la,, den sambung cite lagi.. merapu meraban aje la kejenye...ish...

Pada tahun 2004,, lepas aku habis spm tu,, aku lupa tarikh nya,, tapi pada bulan 4 @ 5 x silap aku.. masa tu aku kerja idd/std punye.. kerja kat kL,,, nak jadikan cerita,, aku nak balik umah la masa tu.. masa tu aku ni bukan ade moto lagi... so,, aku naik bus aje.. hari tu aku balik lambat sangat.. dalam pukul 11 malam la aku dah sampai kampung.. tapi aku kene menapak dalam 2 batu lagi baru lah aku sampai umah.. umah aku kat pedalaman... x de bus ke, pengangkutan awam ke.. pastu,,, jalan nak masuk lorong umah aku pun kira tanah aje la... kalau sekarang ni semua dah berturap...Kalo masa tu,, nak kata lampu jalan tu,, kat pekan ade la.. kalo kat tempat aku tu mane la ade sangat... kat lorong masuk rumah aku tu,,memang haram xde.. golap je la...kira pakai lampu bulan purnama la.. kalo bulan gelap,, memang jalan pakai rasa2 je lah.. agak2 dah kene rumput tebal tu,, dah kira salah jalan la tu... jadi,, ketengah la balik...hehhe... ok lah.. mukadimah dah setel,, ni aku citekan isi kandungannye pulak ye...lain perenggan plak...

Masa aku dok jalan tu disamping bulan pun tengah menjadi bulan sabit,, ade gak la nampak sket2,, dalam lebih kurang 100 meter lagi nak sampai umah,, aku ternampak samar2 orang bawa basikal tua tu... yang lampu depannye pakai bateri kat tayar tu.. kalo tayar pusing,,idup la lampu tu.. oleh kerana aku dah terbiasa menegur  xkira la siapa pun,, maka aku tegur la.. aku pun cakap la,,, "cik.....".. sappppp!!! dia brek tul2 sebelah aku... aku xnampak pun muka dia.. tapi aku rase maybe awek la kot.. sebab nampak kain panjang gila,,baju pun cam baju kurung.. tapi masa tu aku agak je lah.. sebab xnampak sangat... aku pun senyum je la... tapi kalo aku jelir lidah aku pun dia x perasannye sebab mana la nampak sangat... malam buta tu... pastu,, pas dia brek tu,, pelan2 dia pandang aku.. aku pun pandang la sambil tersengih... dia tanye aku,, "ni siapa ni?",,,, tang dia tanye tu,,,, peh.... seronok aku dengar suara dia beb... halus je.. serak2 basah sket... heheh... tapi aku jawab lain... aku jawab,,, "sy duk kat umah tu je,,," sambil aku tuding jari kat umah aku.. pastu dia tanye lagi,, "oo.. adik ni nama nua ye..".. aku pun gelak je la... aku pk dia kenal aku... tapi aku nak gak tau dia sape... aku pun cakap la... "ooo.. akak kenal saya ek.. akak ni sape ye? malam2 buta gini mana la nampak mukanya..suara akak pun sy x cam..".. pastu dia cakap ,, akak ni seorang puteri........

Bila aku dengar dia cakap gitu,,, berdekah2 la aku gelak.... aku cakap la,, "akak ni wat lawak la kak....mana ade puteri duk kat kampung ni.. kalo ade pun,, tu puteri nuridiayana tu,, tapi tu namanya je puteri,, tapi dia bukan puteri.. hehhe.. pandai aje la akak ni..",, aku pun wat la lawak bodo sket.. dia pun ikut gelak jugak la.. dia cakap balik,, "akak memang seorang puteri,, akak ni puteri bunian..........",, aku pun senyap balik,, pastu aku gelak balik,, dia tanye,,"kenapa gelak lagi?",, aku cakap la,,, "kalo akak ni puteri bunian,, xkan la pakai beskal tua je.. pe barang....hahhahahahhah.....!!"... dia pun gelak la jugak.. tapi gelak dia lagi halus,, sronok je tinge aku dengar... cam bes sangat tau.. rase mendayu2 je.. susah nak terjemahkan gelak dia tu.. pastu aku cakap lagi..."kalo akak xnak bitau akak sapa,, cakap la akak duk mana.. akak kenal saya,,, sy xkenal akak.. ni yang nak rase pelik ni... dah la muka akak x nampak........" dia cakap kat aku,,,,,, "nak tengok muka akak ye,, ok,, akak bagi tunjuk ni..." 

Tang tu jugak aku tengok muka dia penuh,, semua nampak,, yang peliknya suasana alam tu semua gelap,, cuma dia je nampak terang benderang... aku memang terpaku trus la.... memang lawa siuuuuuuttt...... putih melepak.... gila sedap mata aku memandang la ooooiii..... gila la... tapi aku time tu aku x pk pulak nape dia boleh terang benderang camtu... aku cakap lagi,,, "wah,,, lawa gak akak ni ek..hahha...sy suke tengok tudung akak.. walaupun xde angin,, tapi tudung akak cam kene tiup angin je... "... pastu dia senyum.... beberapa saat pastu,,, aku terkejut,,, aku xnampak beskal dia... aku pun cakap la,, "kak,, beskal akak tadi mane?" dia ckap,,, "akak dah pulangkan....".. " sejak bile plak akak pulangkan? sy kat cini dari tadi,, akak pun duk borak je ngan saya,,, celah mane akak leh pulangkan......" aku yang x paham,, terus tanye bertalu2.... dia pun cakap la kat aku... "akak ni puteri bunian dik... kat keliling adik ni sebenarnya ramai orang.. tapi adik x nampak mereka.. dan akak pun x sangka adik boleh nampak akak.. mungkin ia kehendak tuhan yang ingin kita bersua muka..."

Aku yang masih x paham,,, aku pandang keliling sambil mengerutkan dahi... tapi aku xcakap ape2 pun... pastu dia sambung... "cuba adik pk,,, kenapa suasana gelap ni,, x ada lampu @ apa yang boleh menerangi,,, tapi adik boleh tengok akak seumpama keadaan sekarang sudah siang.... cuba fikir....."..... yang aku pulak,, kalo bab2 fikir2 ni memang lembab nak jalan... slow je otak aku... lame gak aku pk tu... betul gak kate2 dia.... tapi lambat sangat aku pk kesimpulannya...........

X lama lepastu,,, aku senyum kat dia... dia tanye lagi,,, "adik masih x percaya ke yang akak ni puteri bunian?".. aku masih lagi senyum........... aku pun pusingkan badan,,,  dia panggil aku,,,"adik........ nak balik ke....." aku senyap je... tapi aku tetap senyum.... dia pun tanye lagi sekali..."jadi,, adik percaya @ x yang akak ni puteri bunian??"................ aku tarik nafas aku panjang2.... pendek je jawapan aku,,,,, aku cakap,,,,,,"Cayer....................."..Zaaaaappppp..... kaki aku melangkak gila babi punye lari....  aku x sedar bila aku dah masuk bilik... dengan kasut2 aku bawa masuk umah... aku duduk diam je dalam bilik.. mak aku panggil gak time tu... tanye gak pehal aku cam orang gila.. masuk x bagi salam.. dengan kasut2 bawa masuk skali harung... aku senyap je lagi... tapi,,, muka aku tetap senyum je tu...aku macam xboleh berkata2.. nak cakap ape pun xboleh...jadi,,,, aku angkat tangan aku,, aku tampo muka aku sekuat ati.... baru la aku dengar suara aku sendiri...."adoi...." huhuhu... x lama pastu,,, aku turun,, aku cite kat mak aku.. mak aku pun cakap,, "ala..dia nak kenal2 tu.......selalu dia tengok je boleh... pe salahnye skali2 kene tegur.." pastu mak aku senyum je... huhuhu.... pastu mak aku suruh aku minum air zam2,, baca selawat,,,, dan minum... pastu aku ok dah.... xde hal dah...

Dipendekkan lagi cerita... esok aku tetap pergi keje,,, balik keje pun selalu gak malam2... di tempat yang sama,,,,, tiap malam aku prasan cam ade orang... tapi aku wat bodo aje... dalam ati aku baca ayat qursi.... ade jugak masa tu aku nampak de orang naik basikal lagi... tapi dia x berenti... aku pun wat la cam biasa je... nak tegur aku xbrani....nanti telo aku melarikan diri meninggalkan aku nanti,,, huhuhu.... kang sat2 tu dia tunjuk lagi,,,, mau sejarah berulang tu.... huhuhu...

Sehingga sekarang.... kadang2 kalo aku bawa moto slow je,,, aku perasan gak ade orang lalu depan... tapi sekarng ni lampu dah berceratuk banyak.. apa nak takut... sekarng ni kalo aku kenal,, aku tegur,,,, kalo xkenal,,, aku usha macam nak makan dia,, kalo dia brani usha aku balik,,, aku berenti,,,, tapi bernti 10 meter kat depan dia la.... hehhehe... mane tau dia ade parang ke... boleh aku cabut dulu.. huhuhu...

Dan last sekali,, aku terase bulu roma aku naik lagi ni.. siang2 buta aku menaip ni,,, computer aku menghadap ke tingkap,,, kira jadi cermin lah,,, kira aku pandang skin computerni,, nampak gak la tingkap aku kat belakang ni... tadi waktu aku sibuk cite tadi tu,, aku perasan ade orang kat luar tingkap ni... tapi aku wat x tau je.. aku perasan.. dia pandang aku tadi,,, tapi disebabkan aku nak cerita sampai abis,,, aku beranikan diri aje menaip.. lagipun ni kan waktu siang.... sedang kan malam2 pun aku boleh tahan takut,, ni kan pulak siang2... disamping rokok gudang garam kat tangan ni,, aku menaip menceritakan pengalaman aku... Dan untuk pengetahuan,,,, rumah aku ni 2 tingkat,,, aku kat tingkat dua la kiranya..jadi,,, kalo ade orang kat luar tu berdiri kat luar tingkap,, mustahil kaki dia pijak tanah... ish.... aku xnak pk dah... bulu tengkuk aku meremang je ni.... errmmmm..... aku nak rase sesuatu dulu,,,, errmmmm,,,,,,,, ok..telo aku ade lagi... maknenye keberanian aku masih terserlah lagi lah... hehheh... 18SG tol la aku ni...ish... sekian... wallahua'lam....

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

23 Kaki Selamber:

  1. salam...Erk...betul ke?..oOOOo sebab di taman ku lorong aku nie pun pernah berlaku...

    ReplyDelete
  2. betul bro... kalo xcaye,, cuba test sendiri.. t den cite den jumpe ular putih bapak besar plak kat sungai bwah tu plak..

    ReplyDelete
  3. waaa banyak best ceriteMU bro..hahaha
    jangan ular tu boleh bercakap pulak yer..hahahah jin kot..

    ReplyDelete
  4. Ape yg best sgt psl bun7an ni.jadi manusia normal lg best.

    ReplyDelete
  5. Ape yg best sgt psl bun7an ni.jadi manusia normal lg best.

    ReplyDelete
  6. dia nak berkawan la 2...atau mybe die suka kat kamu kot..

    ReplyDelete
  7. apa nk tkut,,,,bunian bknnya hantu,,,bnyk bunian ni islam,,

    ReplyDelete
  8. Seronok nya jumpa bunian baik. Kalau jumpa lagi kirim salam dari saya Missy.

    ReplyDelete
  9. Tergelak Bahak2 sye tgk citer niey bang :'D bunian tuh masih explain kat bang pun wat slow gak :3

    ReplyDelete
  10. Tergelak Bahak2 sye tgk citer niey bang :'D bunian tuh masih explain kat bang pun wat slow gak :3

    ReplyDelete
  11. Tergelak Bahak2 sye tgk citer niey bang :'D bunian tuh masih explain kat bang pun wat slow gak :3

    ReplyDelete
  12. Lucu gax cite nie hihihi..

    ReplyDelete
  13. Wah dasatnya.. sy pun pernah jupe masa darjah 2... mlm tuh sy mimpi.. dia ckp jgn gtaw kt owg lain kt mana sy jupe dia.. itu port dia.. dia xmahu diganggu manusia.. sy mmg xckp sape2 sapailah sy besar ckt.. n port dia tuh msh ada di situ.. muka dia mmg chantek.. mata dia hitam bersinar.. tp wlpn cantek. Ada unsur2 seram pd wajah dia.. xde lah mcm kita tgk ratu dunia..

    ReplyDelete
  14. Menarik sangat cerita nih. Seram pun ada. Tak tahu kenapa lately nih tertarik dengan cerita pasal bunian. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun baru kena ganggu dengan puteri bunian, 7 hari tak pi kerja, padahal aku dah kawin ada 2 anak, tapi dia masih tegur aku, la ni pun masih belum sembuh, malam ni cadang nak pi berubat kat Darul Syifa krpala batas , P.P.

      Delete
  15. Nak Sgt jumps bunian Islam yang bail :)

    ReplyDelete
  16. Aku pun baru kena ganggu dengan puteri bunian, 7 hari tak pi kerja, padahal aku dah kawin ada 2 anak, tapi dia masih tegur aku, la ni pun masih belum sembuh, malam ni cadang nak pi berubat kat Darul Syifa krpala batas , P.P.

    ReplyDelete
  17. Dia punya istana bunian, depan sekolah Men. Dato Hj. Ahmad Badawi Kepala Batas, Pulau Pinang

    ReplyDelete
  18. Kalau alam nyata kedai service kereta dekat kilang kusyen cina.

    ReplyDelete

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua