Kete Penuh Doh....

Posted By: Hairilnua - 11:15:00 PM
Satu keluarga yang berasal dari Terengganu nak balik beraya di

kampung. Tapi cuma ada sebuah Kancil je untuk tujuh orang ahli

keluarga tersebut. Maka si ibu kepada keluarga tersebut pun

berkata,

Ibu : Guane nih…..penuh kete. Dok muak ayoh mu wey!

Ayah : Betul jugok. Guane nok buak nih ?. Lamo dok sapa

kampong.

Ibu : Tujuh oghang dokleh sumbak masuk kete kancil nih. Kecik

do’oh.

Mereka pun memerah otak memikirkan macam mana nak

menyelesaikan masalah tersebut. Ruang terlalu sempit untuk tujuh

orang. Tiba-tiba anak mereka yang paling kecil berkata,

Anak : Abah, Umi…..Awang tau doh guane nok buak. Kite sekarang

ade tujuh oghang. Tamboh la soghang lagi, baru jadik ‘LAPANG’…!!!

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua