Meringankan Solat Fardhu

Posted By: Hairilnua - 8:58:00 AM
Seorang soleh sedang menguburkan saudara perempuannya yang telah meninggal dunia,, tiba-tiba dompetnya jatuh ke dalam kubur tanpa disedarinya.. Setelah di kembali ke rumah barulah dia ingat.. Maka,, segeralah dia kembali ke kubur untuk digalinya kembali..

Setelah digali,, tiba-tiba dengan tidak semena-mena,, kubur itu menyala api,, maka segeralah ditutup kembali kubur itu dan segera terus pulang ke rumah sambil menangis dan bertanya kepada ibunya,, "Hai ibuku,, beritahukan kepadaku apakah amal saudaraku itu..?" Ditanya kembali oleh ibunya,, "Mengapa engkau bertanyakan hal itu?" Jawabnya,, "Hai ibuku,, aku telah melihat kuburnya menyala api,, " maka menangislah ibunya dan berkata,, "Sesungguhnya saudaramu itu kebiasaannya suka meringankan sembahyang fardu dan solat di akhir waktu..."


p/s : orang ni xpenah tinggalkan solat,, cume dia suka melambat2 kan solat fardu.. agak2 la,, ape la hukuman tuk orang yang langsung x menunaikan solat ek.. apa la yang jadi ek.. nauzubillahiminzalik....

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua