All Bad Things Happen On... -31 Jan 2011-

- exciden motor.. kepala terhantuk kuat.. masih lagi pening lagi ni..
- bahu aku cedera tertusuk kayu tajam..
- demam panas..
- sunyi di dalam hati..
- rindu yang memberi kesakitan di dalam hati..
- seseorang pergi dari hidup aku dengan bangga dan riaknya tanpa apa pun kata2.. 5 tahun seperti tiada erti.. "empty"..seolah2 aku  hanyalah tempat persinggahan..
- kura2 sekor mati..
- handphone hilang lagi..
- seluar jeans koyak rabak.. (tu je ada)
---------------------------------------------
Semua ni aku tanggung seorang diri.. yang sedih..yang lawak..yang sunyi.. semuanya hanya aku yang menerimanya.. 

hati yang sunyi,,, akan ku ubat dengan kesakitan di hati.. demam yang panas akan ku ubat dengan seksaan pada diri.. badan yang cedera akan ku ubat dengan wat bodo je.. kura2 ku mati akan ku alih tempatnya dengan kura2 lain.. hanphone hilang biarlah hilang.. seluar jeans beli bundle lain lah.. dan,, seseorang yang telah pergi meninggalkan aku pula,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, masih x tau ape yg aku akan ubati.. cume aku rase kecewa yang teramat sgt.. bagai kene tikam2 rasanya..

Inilah tarikh yang sentiasa aku nantikan setiap tahun.. 24 tahun aku hidup,,semuanya tenang,,aman,,bahagia..,, dan genap pada usia 25,, ini lah yang paling buruk pernah terjadi.. 

aku selalu menasihati orang supaya x lari dari masalah.. tapi,, aku sendiri yang melanggarnya.. aku x sanggup hadapi semua ni.. hanya di blog tunggal aku ini sajelah menjadi tempat aku meluahkan perasaan.. tiada siapa kenal,,tiada siapa tahu.. tiada sesiapa amik peduli..  biarlah aku sendiri.................

DI MALAM INI,, AKU KESEPIAN.....

Sunyi sepi aku rase malam ni.. malam keramat hidup aku dan malam yang paling sunyi dalam hidup aku.. mungkin lepas ni ade lagi malam yang sunyi,,tapi,, kalo dibandingkan dengan dulu,, malam ni la yang paling sunyi.. di mana kawan,, sahabat,, x da seorang pun meneman aku.. walaupun aku kesepian,, aku tetap tersenyum,, juz menunggu detik,, cube untuk bersabar,, berfikir tentang hal yang baik2 belaka.. tapi,, hanya untuk seketika............

Detik semakin hampir,, 'tik tik tik tik tik'... sebelum ni aku hidup dalam dunia yang penuh kebrutalan,, tapi sekarang aku hidup seperti di atas tanah perkuburan.. sunyi..... sepi...... x da teman yg sudi menemani aku di malam ini.. sungguh aku terasa,, tapi,, sikap aku masih mengekalkan senyuman,, x akan sekali2 bermuram durja..biar hatiku yang merasa sepi,, tapi lidahku mengatakan tidak.. walau hatiku seperti diguris pisau,, namun aku sekali2 tetap cuba menampakkan kegembiraan aku.. aku tahu aku siapa..

Ku lihat langit,, bulan,, bintang x kelihatan pada malam ini.. hujan gerimis membuatkan awan melindungi segala bentuk kejadian yang berada di atas awan.. sungguh,,, ku merasa sepi,, tiada teman,, bulan,, bintang untuk menemaniku pd malam ini..terasa sepi sungguh aku rasakan.. ya allahh.....

Aku nekad,, aku akan keluar..mencari sesuatu yang boleh menghilangkan kegelisahan ku.. biar aku sendiri.. biar aku luka..tiada siapa yg peduli.. biar aku menjerit,,, tiada yang mendengar,, biar aku mengeluh,, tanda aku  kesepian..

Aku tiada sahabat,, aku tiada kawan..semua yang aku ada hanyalah orang2 yang memerlukan bantuan aku,, hanya datang dan pergi,, hanya mengingati aku bila susah....bukan ingin berkawan dengan aku.. aku xperlukan semua ini.. yang aku perlukan hanyalah bulan dan bintang menemani aku..tapi apakan daya,, awan juga tidak mahu menyusur pergi...

Dengan lafaz Lailahaillallah.. Muhammad Rasulullah... semoga pemergian aku di malam yang sepi ini bukanlah malam terakhir untuk diriku di alam yang fana ini.. Selamat tinggal..

Song "I & Identify" P.O.D

Love, Suffer, Patient, Kind
And never bow - jealousy
Earth, Selfish, No angry
No memory won't, separate my wicked ways

Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is.

Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is

Gentle, Purified, Stay true, Protection
Always trusting, Continue hoping,
Conquer, never fail

Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is.

Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is
This is what love is

This is what love is!
Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is.

Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is.

Reach for the sky, Don't let it get away
I and identify - This is what love is.
This is what love is.

Song "Will You" by P.O.D


See you sitting next to the window in the bedroom
She brakes down - brakes down
Crying over something and staring into nothing
Afraid now - hate now
Wanting, needing, haunting, it's killing me
Faking what has happened to live the life like that man
I'll brake down - It's fake now

Will you, Will you love me tomorrow
So Will You, Will you stay with me today

Fade in and out of reason to fight the way she's feeling
She brakes down - brakes down
Going through the motions and holding onto hopes
And her dreams now - somehow
Shakin, mistaken, forsaken, it's killing me.
Wishing you could change, but he's always been this way
If you leave now - I'll drown

Will you, Will you love me tomorrow
So Will You, Will you stay with me today
Will you, Will you be here tomorrow
So Will You, you remember yesterday

Yesterday! Yesterday! Yesterday!

This time, I'm sorry
This time, I'm sorry
This time, this time, I'm sorry for this time
This time, this time, I'm sorry
This time I'm sorry!

Will you, Will you love me tomorrow
So Will You, Will you stay with me today
Will you, Will you be here tomorrow
So Will You, you remember yesterday

Will you, Will you love me tomorrow
So Will You, Will you stay with me today
Will you, Will you be here tomorrow
So Will You, you remember yesterday

Song "Find My Way" P.O.D

I don't know how to let you go
I've given to you all of me.
All that will ever be,
We share the same heart and soul
I want you to believe in me
See through my eyes and you will know
I'll take my chance that you will come home to me
Even if it takes some time for you to work it out
I'll be there.

I've still got a ways to go,
So far away from home.
Inside I always knew,
I'd Find My Way to you.

I've still got a ways to go,
So far away from home.
Inside I always knew,
I'd Find My Way to you.

If I could be everything you want
If I could change everything that I have done
Only you'd know where I have gone
I wanna prove I am worthy to be called yours

I need you more than I ever have
And I don't wanna stay, try to find me if you can
If I get lost along the way, please don't forget me
Know that I'll be here.

I've still got a ways to go,
So far away from home.
Inside I always knew,
I'd Find My Way to you.

I've still got a ways to go,
So far away from home.
Inside I always knew,
I'd Find My Way to you.

I'll be there, I'll be there
I'll be there, I'll be there
I'll be there, I'll be there
I'll be there, I'll be there

I've still got a ways to go,
So far away from home.
Inside I always knew,
I'd Find My Way to you.

I've still got a ways to go,
So far away from home.
Inside I always knew,
I'd Find My Way to you.

I'll be there, I'll be there
I'll be there, I'll be there
I'll be there, I'll be there
I'll be there, I'll be there
I'll Find My Way to you

Hanya Pada mu yang aku rindukan..

Ma...
Terlalu sangat merinduimu...
Maafkan diriku melukai hatimu..
Janganlah biarkan aku sendiri..
Aku kesunyian keseorangan..

Ma...
Kembalilah syg..
Tiada yang lain selain dirimu ma..
Tidak pernah terlintas untuk mencari pengganti mu..
Tak pernah aku terpikat dengan sesiapa selepas dirimu..
Tak sanggup aku kehilanganmu ma..

Ma..
Makin lama makin jauh kau tinggalkan aku..
Tapi makin kuat pula aku merinduimu..
Janganlah pergi tinggalkan diri ku ma..
Kembalilah kepadaku..
Kita mulakan hidup baru..
Tinggalkan kenangan pahit..
Kenangkan masa bahagia kita dulu..

Ma..
Akhir sekali..
Harap kau maafkan diriku..
Aku menunggu mu..
Tak kira di mana kau berada..
Harap kau mengingatiku...
Dan juga merindui ku sama seperti aku merinduimu..
Rindu dengan senyuman mu..
Rindu dengan tawa manja mu..

Aku sangat cintakan diri mu Ma............

perangai aku ??????

Ade orang tanye,, mcm mane perangai aku sebenarnye? heeee... aku ni cmne,, kat intenet je ke selamber,, ke kat luar jiwang karat...heeehahahha.... hanya kawan2 aku je yang tau perangai aku camne..family aku pun x tau.. tapi kalo dulu,, family aku tau la perangai aku,, duk mensunyikan diri je...hahaha...sekarang,, perangai aku? ish...ok lah,, aku pun xtau nak tulis ape,,jadi,, aku tulis cite pasal perangai aku yang aku istilahkan sebagai "Selamber Adap Je"...

Aku,,, dulu jenis yang pendiam,, kurang bertegur sapa dengan orang yang x dikenali,, dan tegur sket2 kalo orang tu kenal,, tapi x lah sampai ramah..kecuali kawan2 aku di kampung lah..
Aku di intenet memang selalu perangai selamber..dan kat luar,, aku juga perangai selamber... kat mane2 pun aku selamber je.. aku pergi mane2,, bawa perangai aku ni,, aku selamber,, tapi beradap.. aku x lah selamber nak kurang ajar ngan orang... aku selamber tp menjaga tata tertib aku di tempat orang..di mana2 pun,, ini lah stail aku..

Di intenet,, terutama,, di laman web halaqah.net,,, aku lebih slamber..dulu la..sekarang aku dah malas..dulu aku suka meriuhkan suasana kat forum tu,, daripada senyap je..sekarang dah kecoh balik,, aku pun undur diri lah.. nnt2 bila dah senyap balik,,aku masuk balik untuk mengecohkan suasana... aku anggap semuanya saudara aku,, kecuali kalo ade yang smpai menghina,, tu minta penampo gajah tu...

Aku jugak boleh dikategori kan sebagai 'skema',, budak baik la kirannya..heeeeheheh... ye lah,, x minum arak,, x bunuh orang,, kira baik la tu kan..hehehe..aku juga kadang2 baca quran di rumah,, biarlah brutal cmne skalipun,,tapi agama jangan dilupakan...Ape ingat aku x reti baca Qur'an ke... kecik2 dulu slalu aku ngaji la..cume skarang je ni,,ish.. hampeh..tp,,insyaallah,, aku masih lagi boleh membaca al-qur'an dengan jayanya dengan mengikut tajwid dengan betul insyaallah...

Ade jugak orang kate,,aku ni hipokrit,,, cakap lain,,buat lain,,tunjuk lain.....hehehe.... perangai aku memang berbeza2..ikut suka aku nak ubah bila2 mane pun.. bila hati aku kering betul,, jangankan buaya,, singa pun aku nak lawan...tapi bila hati aku basah,, jangankan kerengge,, nampak pak belalang pun aku lari...hahahha....tapi,, kebanyakkan nye aku selalu hati kering..jarang la aku ade sifat2 segan2 ni..kalo ngan pempuan je la aku segan skit..tapi sikit je..bila aku x tegur orang tu bukan bermaksud yang aku segan,, tapi aku x tau nak cakap ape...kecuali ade hal,, baru lah aku tegur.. aku ni bukan kaki playboy pun...hahaha..

Ok lah,,tu la skit sbanyak perangai aku yang aku nak kongsi kat sini...smbil2 wat semak kat blog aku ni..baru la idup sket blog aku ni...kalo x,, sunyi aje..tapi,,alhamdulillah,,semakin hari,,  rank Alexa meningkat jugak lah..wassalam........

Syg ku...

Syg... walau di mana saja kau berada..harap kau tahu bahawa aku sangat merindui mu...... jaga dirimu baik2..aku berharap orang yang berjaya menawan hati mu dapat menjaga kau lebih baik dari aku.. aku doakan dirimu bahagia bersama seseorang yang lebih kau sayangi...... Aku? aku selamber je..... heeeeehehehehhe....

AKU.....

AKU menghirup udara segar di pagi hari.. melihat sang kura-kura peliharaan ku bermain-main di atas air yang belum lagi ku tukar sejak seminggu lalu.. AKU merenung pula pada matanya.. rupanya kura-kuraku seekor buta matanya.. Lalu ku ambil,, ku suapkan makanan di dalam mulutnya..Kemudian aku mengangkatnya,,, menemani aku di atas bumbung rumah ku,, sambil aku melihat keindahan malam yang sunyi dan sepi.. Di kelilingi pokok2 hutan.. 

AKU mengingati dengan jelas buku2 agama yang di baca pagi tadi.. hatiku resah,, gelisah.. tidak tenteram.. tiba2 datang benci pada diriku sendiri.. berbuat dosa dengan 'mata' ciptaan Allah ini.. melihat sesuatu yang di larang.. adakah aku tidak bersyukur dengan nikmat kurniaan 'mata'.. berapa banyak dosa yang telah aku lakukan hanya kerana 'mata' ku yang melihat.. dari mata ia menyuruh dan meminta agar aku mengikut arah pandangannya.. sambil menyemai benih2 dosa...

AKU pergi ke suatu alam yang bukan kerana 'mata'..ia memperlihatkan betapa hebatnya ilusi..rekaan ku sendiri.. aku berhalusinasi.. melihat sesuatu yang aku x pernah lihat seumur hidupku.. adakah aku ingin buta.. seksa aku sementara mengenang diriku.. rindu ku pada keasyikan sementara menyelubungi diri.. aku x beda lagi untuk terus berada di alam ini..

AKU mencari sesuatu.. ..............................................................................

Sssss

Sedang di dalam di lema.. mengalami permasalahan rezeki.. rindu nak update blog aku ni cam dulu,, rajin je slalu,, tapi aku kene setlekan masalah aku dulu..dah setle nanti,,aku nak beli laptop bagi memudahkan aku untuk update selalu...hmm.... insyaallah,, rezeki allah itu di mana2 pun ade,,, asalkan ade usaha dan ikhtiar,, dengan izin allah swt.....

Bismillah.... New Year 2011

Alhamdulillah,, syukur kepada Allah swt kerana memberi aku umur dalam sedikit waktu bagi meneruskan hidup sebagai orang muslim insyaallah..

La la la....... lo lo lo... hujan yang turun........ hm... hari yang membosankan.. tahun baru lagi la membosankan.. x da ke yang nak keluar ngan aku... kawan2 aku pun masing2 x nampak batang idung.. sume keluar x ajak aku.. aku kesepian berkali2 pada hari ini.. x da sapa pun yang nak borak dengan aku,, x da yang nak dengar rintihan hati aku... tau la aku kurang hensem,, kacak ade la...heeee...bagi aku,, tahun ni mungkin ade sedikit perubahan pada diri aku,,

Azam aku pada taun ni,, aku akan menghilangkan segala kedukacitaan aku pada sebelum2 ni.. pada tahun 2010,, aku mendapat lebih kepahitan dari kemanisan..insyaallah,, tahun ni,, aku nak dapatkan kembali hak aku sebagai seorang yang mempunyai hati,, jantung dan taik gigi...heeee...

Kali ni aku dah tukar bilik..aku tukar bilik yang lagi beso,, tadi penat memunggah semua barang sampai terjatuh "gedebuk....!!!" bunyinye.. lutut berlaga dengan bucu kayu,, peh,,, menggigil bulu kaki aku dibuatnye,,,heee,, tu r gara2 nak buat wiring electric sket kat dalam bilik baru aku ni,,, dah tu,, kul 6.30 petang baru terhegeh2 nak buat,, sebelum tu mencangok je kejenye,, bermenung2 sendirian,,heeee....

Ape pun,, orang x nak sambut tahun baru dengan aku,, aku steady je.. aku dengan dunia aku.. dunia yang membosankan.. dunia yang kesunyian,, dunia yang lansung x mengasyikkan,, tapi nak wat cmne,, ish.. cian aku.. insyaallah,, ade perubahan tuk aku tahun dan tahun2 seterusnye jika dipanjangkan umor insyaallah...

Dan,, aku nak ucap terima kasih kepada sesiapa saja yang melayari blog selamber aku ni,,, pendapat korang,, aku ni selamber x? heee... cume,, yang aku pasti,, ade mungkin x ramai yang tau diri aku sebenarnye,, tapi x pelah,, kesimpulannye,, simpul tali pelan ye...nanti tersimpul sendiri,, dah satu hal nak buka balik..heeee... cume yang aku sedar,, ade la beberapa orang yang secara x sengaja masuk kat laman blog aku ni,,heee..

Blog aku ni bila aku tengok kat "stats" nye,, aku dapati,, setiap hari,, yang masuk menjenguk pada blog aku adalah seramai bawah 40,, atas 10... em... ok lah tu.. dari x de langsung kan.. cume,, dari dulu aku cari partner nak buat blog same2,, langsung x de sape yang sudi,, menyampah tul.. tapi,, bila aku tengok dekat Alexa traffic rank,, aku punye blog no 4,091,045 juta... ish.. bapak banyak kiraannye... tapi,, kira ok la dari bulan lepas,, aku punye rank dapat 9 juta.. ish.. selamber aje la berrrrr......

Wokey,, mau tido la.. letih pas mengemas bilik tadi,, tapi nak layan youtube jap tengok wresling,,, ngabihkan broadband,,, heehehehheh.... assalamualaikum......