AKU.....

Posted By: Hairilnua - 1:22:00 AM
AKU menghirup udara segar di pagi hari.. melihat sang kura-kura peliharaan ku bermain-main di atas air yang belum lagi ku tukar sejak seminggu lalu.. AKU merenung pula pada matanya.. rupanya kura-kuraku seekor buta matanya.. Lalu ku ambil,, ku suapkan makanan di dalam mulutnya..Kemudian aku mengangkatnya,,, menemani aku di atas bumbung rumah ku,, sambil aku melihat keindahan malam yang sunyi dan sepi.. Di kelilingi pokok2 hutan.. 

AKU mengingati dengan jelas buku2 agama yang di baca pagi tadi.. hatiku resah,, gelisah.. tidak tenteram.. tiba2 datang benci pada diriku sendiri.. berbuat dosa dengan 'mata' ciptaan Allah ini.. melihat sesuatu yang di larang.. adakah aku tidak bersyukur dengan nikmat kurniaan 'mata'.. berapa banyak dosa yang telah aku lakukan hanya kerana 'mata' ku yang melihat.. dari mata ia menyuruh dan meminta agar aku mengikut arah pandangannya.. sambil menyemai benih2 dosa...

AKU pergi ke suatu alam yang bukan kerana 'mata'..ia memperlihatkan betapa hebatnya ilusi..rekaan ku sendiri.. aku berhalusinasi.. melihat sesuatu yang aku x pernah lihat seumur hidupku.. adakah aku ingin buta.. seksa aku sementara mengenang diriku.. rindu ku pada keasyikan sementara menyelubungi diri.. aku x beda lagi untuk terus berada di alam ini..

AKU mencari sesuatu.. ..............................................................................

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua