DI MALAM INI,, AKU KESEPIAN.....

Sunyi sepi aku rase malam ni.. malam keramat hidup aku dan malam yang paling sunyi dalam hidup aku.. mungkin lepas ni ade lagi malam yang sunyi,,tapi,, kalo dibandingkan dengan dulu,, malam ni la yang paling sunyi.. di mana kawan,, sahabat,, x da seorang pun meneman aku.. walaupun aku kesepian,, aku tetap tersenyum,, juz menunggu detik,, cube untuk bersabar,, berfikir tentang hal yang baik2 belaka.. tapi,, hanya untuk seketika............

Detik semakin hampir,, 'tik tik tik tik tik'... sebelum ni aku hidup dalam dunia yang penuh kebrutalan,, tapi sekarang aku hidup seperti di atas tanah perkuburan.. sunyi..... sepi...... x da teman yg sudi menemani aku di malam ini.. sungguh aku terasa,, tapi,, sikap aku masih mengekalkan senyuman,, x akan sekali2 bermuram durja..biar hatiku yang merasa sepi,, tapi lidahku mengatakan tidak.. walau hatiku seperti diguris pisau,, namun aku sekali2 tetap cuba menampakkan kegembiraan aku.. aku tahu aku siapa..

Ku lihat langit,, bulan,, bintang x kelihatan pada malam ini.. hujan gerimis membuatkan awan melindungi segala bentuk kejadian yang berada di atas awan.. sungguh,,, ku merasa sepi,, tiada teman,, bulan,, bintang untuk menemaniku pd malam ini..terasa sepi sungguh aku rasakan.. ya allahh.....

Aku nekad,, aku akan keluar..mencari sesuatu yang boleh menghilangkan kegelisahan ku.. biar aku sendiri.. biar aku luka..tiada siapa yg peduli.. biar aku menjerit,,, tiada yang mendengar,, biar aku mengeluh,, tanda aku  kesepian..

Aku tiada sahabat,, aku tiada kawan..semua yang aku ada hanyalah orang2 yang memerlukan bantuan aku,, hanya datang dan pergi,, hanya mengingati aku bila susah....bukan ingin berkawan dengan aku.. aku xperlukan semua ini.. yang aku perlukan hanyalah bulan dan bintang menemani aku..tapi apakan daya,, awan juga tidak mahu menyusur pergi...

Dengan lafaz Lailahaillallah.. Muhammad Rasulullah... semoga pemergian aku di malam yang sepi ini bukanlah malam terakhir untuk diriku di alam yang fana ini.. Selamat tinggal..

Catat Ulasan

0 Ulasan