perangai aku ??????

Ade orang tanye,, mcm mane perangai aku sebenarnye? heeee... aku ni cmne,, kat intenet je ke selamber,, ke kat luar jiwang karat...heeehahahha.... hanya kawan2 aku je yang tau perangai aku camne..family aku pun x tau.. tapi kalo dulu,, family aku tau la perangai aku,, duk mensunyikan diri je...hahaha...sekarang,, perangai aku? ish...ok lah,, aku pun xtau nak tulis ape,,jadi,, aku tulis cite pasal perangai aku yang aku istilahkan sebagai "Selamber Adap Je"...

Aku,,, dulu jenis yang pendiam,, kurang bertegur sapa dengan orang yang x dikenali,, dan tegur sket2 kalo orang tu kenal,, tapi x lah sampai ramah..kecuali kawan2 aku di kampung lah..
Aku di intenet memang selalu perangai selamber..dan kat luar,, aku juga perangai selamber... kat mane2 pun aku selamber je.. aku pergi mane2,, bawa perangai aku ni,, aku selamber,, tapi beradap.. aku x lah selamber nak kurang ajar ngan orang... aku selamber tp menjaga tata tertib aku di tempat orang..di mana2 pun,, ini lah stail aku..

Di intenet,, terutama,, di laman web halaqah.net,,, aku lebih slamber..dulu la..sekarang aku dah malas..dulu aku suka meriuhkan suasana kat forum tu,, daripada senyap je..sekarang dah kecoh balik,, aku pun undur diri lah.. nnt2 bila dah senyap balik,,aku masuk balik untuk mengecohkan suasana... aku anggap semuanya saudara aku,, kecuali kalo ade yang smpai menghina,, tu minta penampo gajah tu...

Aku jugak boleh dikategori kan sebagai 'skema',, budak baik la kirannya..heeeeheheh... ye lah,, x minum arak,, x bunuh orang,, kira baik la tu kan..hehehe..aku juga kadang2 baca quran di rumah,, biarlah brutal cmne skalipun,,tapi agama jangan dilupakan...Ape ingat aku x reti baca Qur'an ke... kecik2 dulu slalu aku ngaji la..cume skarang je ni,,ish.. hampeh..tp,,insyaallah,, aku masih lagi boleh membaca al-qur'an dengan jayanya dengan mengikut tajwid dengan betul insyaallah...

Ade jugak orang kate,,aku ni hipokrit,,, cakap lain,,buat lain,,tunjuk lain.....hehehe.... perangai aku memang berbeza2..ikut suka aku nak ubah bila2 mane pun.. bila hati aku kering betul,, jangankan buaya,, singa pun aku nak lawan...tapi bila hati aku basah,, jangankan kerengge,, nampak pak belalang pun aku lari...hahahha....tapi,, kebanyakkan nye aku selalu hati kering..jarang la aku ade sifat2 segan2 ni..kalo ngan pempuan je la aku segan skit..tapi sikit je..bila aku x tegur orang tu bukan bermaksud yang aku segan,, tapi aku x tau nak cakap ape...kecuali ade hal,, baru lah aku tegur.. aku ni bukan kaki playboy pun...hahaha..

Ok lah,,tu la skit sbanyak perangai aku yang aku nak kongsi kat sini...smbil2 wat semak kat blog aku ni..baru la idup sket blog aku ni...kalo x,, sunyi aje..tapi,,alhamdulillah,,semakin hari,,  rank Alexa meningkat jugak lah..wassalam........

1 comment:

  1. selamba beradap tu...bagusnya!

    Cuma nak gelak kat part "'skema',, budak baik la "... keh..keh...baik ke brutal?

    Payah nak dengar nasihat ummi. Ummi kata jangan tulis singkatan, selamber je langgar.

    Kalau budak skema,sekali ditegur,terus buat. Taat pada apa yang disuruh melakukan kebaikan.


    Ha..ni ummi rajin komen,komen-komen jugalah laman ummi, rajin-rajin korek apa yang ada kat sana tu.

    ReplyDelete

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~