Muslimah Swimming Suit / Baju Renang Muslimah ? Apakah boleh?

Aku sekadar ingin membangkitkan persoalan yang bila aku cari kat en google,, aku x jumpa jawapannye.... Adakah boleh seorang wanita muslimah memakai swimming suit? @ lebih dikenali sebagai baju renang ? Beberapa gambar ini yang aku petik dari orang lain,, dan aku upload ke sini.. bukan ape,, sekadar ingin mengetahui,, ada ke Swimming Suit untuk Muslimah ni..

Wanita ini memakai pakaian yang menutup aurat,, tapi kaki jelas nampak,, susuk tubuh badannya juga kita boleh nampak.. tapi,, berkemungkinan bres nya kecik.. kalo yang beso tu guane? hee..

Bila tengok dari jauh, nampak ok la,,  kaki x tutup tu sebab mandi,, x kan nak pakai stoking kot kan.. cuma,, kalo di pandang secara dekat,, boleh yakin ke ke susuk tubuhnya x nampak? maybe ya,, sebab dia pakai pakaian warna hitam.. seluar hitam.. cuma,, seluar ketat pulak dahh..

Ni gambar paling tip top dalam mana2 enjin carian.. sebab ape? cuba tengok ape yang kita boleh perasan? aku tengok gambar ni je pun dah boleh wat stim dah.. aku x heran dengan muka dia yang lawa,, dia kan model.. ade ke model muka x lawa.. cuma,, bahagian dadanya,, Masyaallah... kalau x caya,, test la cari kat google bab ni,, mesti gambar ni kuar paling awal sekali.. sebab nampak lebih mengghairahkan.. 

Katakan kita ade sorang bini,, pakai camni,, pergi mandi laut @ sungai @ parit @ mana2 yang ada air lah.. orang ramai ke x ramai ke,, mesti ada orang pandang 2,3 kali punye... fit sungguh.. orang x tengok muka dah.. aku x la kata aku ni suka tengok benda2 camni,, tapi,, sebagai seorang muslim,, sesama islam,, kene lah menegur mana yang dirasakan melampau..

Ini ada 1 gambar,, ciri terbaik seorang muslimah yang betul2 nak menyelam dalam air.. bab tudung.. labuh.. cuma,, seluar tu biarlah yang regang,, @ senang cite,, cari seluar yang tebal dan keras dan juga berwarna hitam pekat.. jangan cari seluar jin pulak.. 

Pehhhh.. fit sungguh.. berciri seperti orang barat.. skirt pendek,, walaupun ada seluar,,tapi ketat.. atas 32,, bawah 34 dah confirm dah ni.. heee... aku teka je..  tapi,, sesuai ke?

And

Last Picture....

Gambar ni aku cuma nak bagi gambaran,, kalau seseorang muslimah tengah mandi kat swimming pool,, bila dalam posisi begini,, adakah sesuai? nampak lutut yang itam tu,, kan dah kantoi...

Benda yang haram dalam pemakaian,, tetap haram walau di ubah dengan gaya apa sekalipun.. jika tak memenuhi keseluruhan syarat dari Allah swt,, maka,, x usahkan memakai dan buat mandi.. orang yang tengok tu memng r suka.. aku pun suka.. sape x suka beb.. heee... tapi,, sebagai seorang islam,, aku juga kene lah menegur..

Jaga Iman, Jaga Amal, Jaga Diri...
Bismillahi Allahuakbar..

Catat Ulasan

0 Ulasan