Aku Rasa Politik Nie Semak...!

Korang ada rasa tak yang politik nie semak? Aku rasa macam semak aje lah.. Tak kira laa mana-mana parti pun.. Aku rasa macam semak aje lah.. Yang puak sini kutuk puak sana.. Puak sana kutuk puak sinun... Tapi yang pelik nya,, tak kira lah mana-mana puak pun,, semua orang melayu.. India dengan cina bukan ramai sangat kat malaysia nie,, so,, abaikan kejap..

Bercakap pasal puak-puak melayu ni,, bila bermain dengan politik,, macam-macam budaya laa yang keluar.. Budaya kutuk mengutuk,, sergah menyergah.. Ade je puak yang nak cuba cari point untuk membuatkan puak 1 lagi nampak buruk dan tak bertamadun di mata puak lain yang tak ada kena mengena dengan puak-puak yang aku katakan ini..

Apabila timbul sesuatu kenyataan,, ada la puak-puak yang terus membenarkan tanpa usul periksa dan juga menidakkan tanpa usul periksa.. Semuanya disebabkan kepentingan politik..

Ada orang aku tengok,, sanggup "JILAT" kaki orang bukan islam di sebabkan 1 hal yang aku sendiri tak tahu kenapa.. Yang boleh aku istilah kan hanyalah disebabkan "Politik".. Dia ikut aja ke mana sahaja orang itu tanpa sebab-sebab yang munasabah.. Hanyalah disebabkan kepentingan politik,, sampai kan apa-apa kenyataan pun,, semuanya ditadah dan disapu di muka tanpa ada rasa ingin tahu,, apakah yang sebenarnya yang terjadi.. yang dia tau,, asalkan puak yang dia join tu menang,, itu dah memadai..

Bagi aku,, tidak kira mana-mana politik pun,, Hadis & Al-Qur'an no 1... so,, walaupun dia membuat 1 kenyataan yang bercanggah dalam mana-mana petikan surah @ hadis,, maka,, sah orang itu tak perlu di ikut kenyataan dia walaupun dah terbukti 9 lagi kenyataan selain itu kesemuanya mengikut al-qur'an dan hadis.. Hanyalah sekiranya dia mengakui kesilapan dan memohon ampun pada Allah swt,, maka,, doakanlah dia walaupun dia bukan pemimpin yang kita suka...

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Orang masuk politik tu yang buat politik jadi semak. hahaha..

    p/s: bukan setakat jobstreet, semua jenis job yang ada kat website den dah terjah.

    BalasPadam

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019358XXXX. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~