Surat Berhenti Kerja

Heeee... ni la tajuk yang akan aku cerita sket kat sini smbil dok minum air susu kacang soya dengan kaki yang aku letak kat atas meja.. muahahaha....

Bila la aku ni nak bagi surat berhenti kerja kat bos aku ni ye.. aku buat minggu lepas,, tapi sampai la ni aku tak antar2 lagi.. ish.. ramai dah minta aku antar je,, tapi aku pk,, keje lain x dapat lagi,, x kan aku nak pegi anto.. boleh plak keje lain lambat dapat ke,, kang terus datang sifat kemalasan aku nanti.. duk lepak je x buat ape keje pun.. ish.. x leh jadi...

Aku shift malam,, tengah malam punya.. siang aku boleh search keje lain,, tapi,,,,,,,,, bila aku balik umah je,, aku terus pi tido mati.. guanernye nak pegi cari keje waktu siang... ish... kat mane tempat aku nak cari pun aku x tau.. aku ingat nak cari kat area kajang jer.. x pun,, cheras ke,, then,, aku apply job as maintenance ke,, tapi,, aku ni x berapa kering la nak pegi minta kerja terus.. maksudnya,, aku x pandai minta kerja yang 'walk in' terus,, aku selalunya tengok surat khabar dulu ke,, Job Street ke,,  Mudah.my ke,, ape2 cara lah,, asalkan compeny tu keluarkan iklan kerja,, aku akan apply... ish....

Aku sebenarnya nak buat project persendirian punya.. nak bela ikan ke,, ayam ke,, udang ke,, @ pun aku nak menanam ke,, tapi,, daripada menanam,, aku lebih setuju untuk membela.. bukan ape,, kalau bercucuk tanam,, masa kene banyak sebab nak mengadap je tanaman tu.. aku ni bukan rajin sangat pun nak mengadap sayur lame2.. tu aku nak bela ayam ke,, ikan ke,, depa ni reti makan ngan berak je.. so,, aku just kene buat reban / kandang untuk diorang lepak,, dan ari2 aku bagi makan je.. xyah aku nak belek2 diorang.. kalo lapo,, sembelih,, makan.. kalo duit x de,, jual..

Memang antara sayur dan binatang,, lebih senang bela sayur.. lepas kita bercucuk tanam,, kita just tunggu smpai dia beso,, then kita just petik dan jual.. tapi kalo nak betul2 buat bisnes,, kene tanam banyak.. masa pun kene la banyak..... tapi kalo binatang,, kita bagi makan,, minum,, cukup masa,, jual.. x kira la brape banyak pun.. tapi,, bab makan tu pulak masalah.. kalo minum,, aku bagi je air sungai belakang umah aku tu.. ish.. modal makanan harian tu aku kene kira,, sekor binatang yang aku beli tu pulak kene darabkan dengan berapa ekor yang aku bela.. modal semua tu.. ish...

Tapi ini semua bukan penghalang.. aku pk,, aku nak bela ayam,, kalo x ,, ikan @ itik @ arnab @ udang @ ape je la jenis binatang yang aku boleh bela dan boleh mendatang kan duit.. @ pun,, boleh pulang modal,, boleh dapat untung.. so,, nanti aku boleh pusing balik modal,, dan tambah lagi berapa puluh ekor yang aku nak bela.. nanti makin lame makin bekembang lah.. pagi sebelum g keje bagi makan,, tengari pandai2 la diorang makan.. then petang aku bagi lagi makan.. tapi aku ingat nak buat 1 timer automatic punya.. bila masa dah time,, makanan tu automatic jatuh kat dalam makanan tu.. so,, senang lagi keje aku...

So,, skang,, aku pk pasal modal untuk makanan dia.. x kira ape jenis binatang pun,, lagi2 kalo jenis yang reti makan je cam itik.. lagi la aku kene pk psal makan dia.. em.. ikan pun bagus jugak.. tapi ikan ape......

Dulu ade gak dengar adik bradik aku nak buka kolam,, tapi x jadi... ish.. tu yang aku nk buat sendiri je.. lagipun,, wat keje sendiri lagi elok...

ok lah... nk blah dlu.. nk gayut kat tepon dlu... heee.............

Catat Ulasan

0 Ulasan