Berdoalah Kepada Allah

Posted By: Hairilnua - 1:04:00 PM
Dalam mengejar arus kemodenan,, sebahagian besar orang Islam semakin lupa mengingati Allah swt,, apatah lagi untuk bersyukur di atas limpah rahmat kurnianNya... bila ditimpa kesusahan,, baru sibuk nak mengingati Allah swt.. Ada ka patut??

Inilah kebanyakan sikap manusia yang pelupa kebanyakannya.. Mereka lupa tentang siapa yang telah memberikan rezeki dan mencipta mereka.. Lupa tentang rahmat kehidupan yang telah diberikan kepada mereka.. Lupa mengucapkan terima kasih kepada Allah swt apabila mendapat rezeki yang melimpah ruah.. apakah kita sedar tentang ini?

Allah swt yang sejak awal sampai bila2 mempunyai kuasa menjadikan sesuatu,, memberikan rezeki kepada kita dan segala yang diperlukan oleh kita semasa hidup dan mati (sekiranya beriman),, Allah swt yg yang mencipta petala langit dan bumi.. Kebesaran Allah melebihi segalanya dan rahmat Allah pula tidak terhingga besarnya..

Disebabkan itu,, sepatutnya tidak ada alasan untuk sesiapa pun ingkar dengan perintah Allah swt.. Ini kerana,, sekiranya tanpa rahmat Allah swt,, belas kasihan Nya dan pemberian Nya pada kita,, manusia walau sehebat mana pun dia,, tidak mampu berbuat apa2 tanpa izin Allah swt...

Jadi,, marilah sama2 kita muhasabah diri,, tingkatkan keimanan dan ketakwaan kita,, jangan kita lalai seperti umat2 sebelum Nabi Muhammad yang lalai dalam mengerjakan ibadat,, dan telah ditimpa azab seksaan semasa hidup lagi.. Sesungguhnya amat malanglah bagi orang2 yang merasa dirinya terlalu bagus,, sedangkan kita hidup di dunia ini hanyalah di bawah rahmat Allah swt....

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua