Polis Sahkan Eksekutif TV9 Mati Dijerut


Ketua Polis Selangor mengesahkan punca kematian eksekutif pentadbiran wanita stesen televisyen TV9, yang mayatnya ditemui di kediamannya di Apartment Saujana, Damansara Damai pada Sabtu, adalah akibat lehernya dijerut.

Ketua Polis Selangor Tun Hisan Tun Hamzah berkata laporan bedah siasat ke atas mayat Syaleza Jaffar (gambar), 31, di Hospital Sungai Buloh menunjukkan mangsa mati akibat tidak boleh bernafas dan terdapat kesan jerutan di sekeliling leher mangsa.

"Laporan siasatan menunjukkan mangsa mati akibat dijerut dan bukannya menggantung diri, namun kita masih menjalankan siasatan terhadap perkara itu," katanya pada sidang media di sini.

Beliau berkata susulan itu, polis menahan anggota keluarga terdekat mangsa di Segamat, Johor pada kira-kira 10.15 malam tadi bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Suspek akan direman petang ini.
Bilik di mana mayat ditemui
Tun Hisan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian.

Mayat Syaleza ditemui di dalam sebuah daripada bilik tidur rumah itu oleh suaminya pada kira-kira 7 malam.

Suaminya mendakwa terdengar dentuman dalam bilik tidur rumah itu dan ternampak mangsa tergantung tidak bernyawa di kipas bilik itu sebelum membawa turun mayat isterinya.

Polis kemudian ke tempat kejadian sejurus dimaklumkan berhubung kejadian itu oleh suami mangsa dan Syaleza disahkan meninggal dunia ketika ditemui polis.

Syazleza merupakan anak kedua daripada enam beradik dan mempunyai seorang cahaya mata berusia dua tahun. - Bernama

Kereta Toyota Vios Mampu Terbang!!


Berdasarkan maklumat, kereta Toyota Vios di atas sebenarnya terbabas dan spin lalu melambung naik atas tembok tersebut, bukan turun dari atas bukit itu.

Di atas bukit itu ialah ladang sawit, kejadian berlaku di Jalan Nitar - Mersing, Johor.

Kakak berbaju hijau itu yang membawa kereta Vios berkenaan...



sumber dicopy dari http://muslimeen-united.blogspot.com/2012/07/bergambar-kereta-toyota-vios-mampu.html

Cikgu Dan Pelajar Sekolah

Kelas yang tadi bercempera tiada guru, kini menjadi senyap sunyi. Ini
adalah kerana guru yang paling digeruni telah masuk ke dalam kelas.
Wajahnya garang seperti Jin yang tidak ada Shamsudin. Kalau hendak tahu
ikutilah pelajaran cikgu ini.
Murid-murid: Selamat pagi, cikgu.
Cikgu: (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja?Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?
Murid-murid: Selamat pagi,petang dan malam cikgu!
Cikgu:
Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera!
Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan
keadaan.
Murid-murid: Selamat sejahtera cikgu!
Cikgu: Sama-sama,
duduk! Dengar sini baik-baik . Hari ini cikgu nak uji kamu semua
tenteng perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu
semua mesti menjawad dengan sepat, lawan bagi perkataan-perkataan
itu,faham?
Murid-murid: Faham, cikgu!
Cikgu: Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.
Murid-murid: (senyap)
Cikgu: Pandai!
Murid-murid: Bodoh!
Cikgu: Tinggi!
Murid-murid: Rendah!
Cikgu: Jauh!
Murid-murid: Dekat!
Cikgu: Berjaya!
Murid-murid: Usno!
Cikgu: Salah!
Murid-murid: Betul!
Cikgu: Bodoh!
Murid-murid: Pandai!
Cikgu: Bukan!
Murid-murid: Ya!
Cikgu: Oh Tuhan!
Murid-murid: Oh Hamba!
Cikgu: Dengar ini!
Murid-murid: Dengar itu!
Cikgu: Diam!
Murid-murid: Bising!
Cikgu: Itu bukan pertanyaan, bodoh!
Murid-murid: Ini ialah jawapan, pandai!
Cikgu: Mati aku!
Murid-murid: Hidup kami!
Cikgu: Rotan baru tau!
Murid-murid: Akar lama tak tau!
Cikgu: Malas aku ajar kamu!
Murid-murid: Rajin kami belajar cikgu!
Cikgu: Kamu gila!
Murid-murid: Kami siuman!
Cikgu: Cukup! Cukup!
Murid-murid: Kurang! Kurang!
Cikgu: Sudah! Sudah!
Murid-murid: Belum! Belum!
Cikgu: Mengapa kamu semua bodoh sangat?
Murid-murid: Sebab saya seorang pandai!
Cikgu: Oh! Melawan!
Murid-murid: Oh! Mengalah!
Cikgu: Kurang ajar!
Murid-murid: Cukup ajar!
Cikgu: Habis aku!
Murid-murid: Kekal kami!
Cikgu: O.K. Pelajaran sudah habis!
Murid-murid: K.O. Pelajaran belum bermula!
Cikgu: Sudah, bodoh!
Murid-murid: Belum, pandai!
Cikgu: Berdiri!
Murid-murid: Duduk!
Cikgu: Saya kata USNO salah!
Murid-murid: Kami dengar BERJAYA betul!
Cikgu: Bangang kamu ni!
Murid-murid: Cerdik kami tu!
Cikgu: Rosak!
Murid-murid: Baik!
Cikgu: Kamu semua ditahan tengah hari ini!
Murid-murid: Dilepaskan tengah malam itu!
Cikgu: (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)
Sebentar
kemudian, loceng pun berdering. Murid-murid merasa lega kerana guru
yang paling ditakuti oleh mereka telah keluar. Walau bagaimanapun,
mereka merasa bangga kerana telah dapat menjawab kesemua soalan cikgu
tadi, tetapi esok masih ada. Cikgu itu pasti akan datang lagi.

Lawak Potong Zaka

apek: itu potong zaka ada bagut ka ?
ali: manyak bagut..bila lu potong haa lu punya barang manyak bersih loo..
apek:?!! err..saya kawan ada cakap,potong zaka aaahh.. manyak ploblem..
ali: apa probrem ?
apek: manyak buang lui..lagi aahh..dia punya performance tatak bagut..
manyak cinang semputloh..
ali: cehh.. apek, lu apa celita.. saya suda lama potong..
tada apa problem.. bini saya manyak puas woo..
apek: lu mini puas sama itu potong zaka ka?
ali: ya la.. bila lu potong aahh.. lagi sedap maen woo..
lu lagi lambat pancut..
apek: ???!!! err..lu punya 1.3 atau 1.5 ??
ali: ??!! woi apek cakap baik2 sikit ha.. saya punya 6 incila..
apek: ??! tiu nia ma.. lu jgn maen2 haa.. mana ada potong zaka 6 inci..
ali: cilaka apek ni..nah tengok ( bukak sluar tunjuk pale butoh..)
apek: chee sin punya olang..gua tanya baik2 lu tunjuk lu punya lancau..
ali: abis.. lu tarak percaya..saya tunjuk la..
apek: saya tatak tanya sama lu punya lancau..
saya tanya lu pasal itu nasional car.. potong zaka..
molo punya olang..
ali: aiya.. apek.. lain kali lu sebut betul2 la..kasi susa saja..
bukan potong zaka la.. proton saga.. cinabeng btulla..

Its So Funny Story

***
Customer : Waiter, do you serve crabs?
Waiter : Sit down, sir, we serve anyone.
***
Customer : Waiter, there’s a dead beetle in my soup.
Waiter : Yes Sir, they are not very good swimmers.
***
Customer : Waiter, there’s a fly in my soup.
Waiter : That’s all right, Sir, he won’t drink much.
***
Customer : Waiter, there’s a fly swimming in my soup.
Waiter : So what do you expect me to do, call a lifeguard?
***
Customer : Waiter, what’s the meaning of this fly in my tea cup?
Waiter : I wouldn’t know, Sir, I’m a waiter,not a fortune teller
***
Customer : Waiter, this soup tastes funny.
Waiter : Funny? But why aren’t you laughing?
***
Son : Daddy, have you ever been to Egypt?
Father : No. Why do you ask that?
Son : Well, where did you get mummy then?
***
Lady : Is this my train?
Station Master : No, it belongs to the Railway Company.
Lady : Don’t try to be funny. I mean to ask I can take this train to
Kuala Lumpur.
Station Master : No Madam, I’m afraid it’s too heavy.
***
Teacher : Peter, why are you late for school again?
Peter : Well, Miss, I dreamed that I was playing football and the
game went into extra time.
***
Wife : Do you want dinner?
Husband : Sure, what are my choices?
Wife : Yes and no.
***
A drunkard was brought to court. Just before the trial there was a
commotion in the gallery. The judge pounded the gravel on his table
and shouted, “Order, order.” The drunkard immediately responded,
“Thank you, your honour, I’ll have a scotch and soda.”
***
Customer : If I post this letter tonight, will it get to Penang in
two days time?
Post Master : Well it might do.
Customer : I bet you, it won’t.
Post Master : Why not?
Customer : It’s addressed to Johor.
***
An absent-minded man went to see a psychiatrist.
‘My trouble is,’ he said, ‘that I keep forgetting things.’
‘How long has this been going on?’ asked the psychiatrist.
‘How long has what been going on?’ said the man.
***
Girl : Do you love me?
Boy : Yes Dear.
Girl : Would you die for me?
Boy : No, mine is undying love.
***
1st thief : Oh ! The police is here. Quick! Jump out of the window!
2nd thief : But this is the 13th floor.
1st thief : Hurry! this is no time for superstitions.
***
Man : How old is your father?
Boy : As old as me.
Man : How can that be?
Boy : He became a father only when I was born.
***
Teacher : Correct the sentence, “A bull and a cow is grazing in the
field”
Student : A cow and a bull is grazing in the field
Teacher : How?
Student : Ladies first.
***
Waiter : I’ve stewed liver, boiled tongue and frog’s leg.
Customer : Don’t tell me your problems. Give the menu
***

Cara Mudah Menternak Ayam Kampung Ori

Ayam kampung ialah spesis ayam yang asalnya hidup liar seperti ayam hutan, kemudiaannya dipelihara dan dijinakkan. Ada pendapat mengatakan ayam kampung asalnya ialah ayam hutan. Dalam istilah Inggeris, ia dipanggil “free-range-chicken” kerana corak kehidupannya yang hidup bebas mencari makan dengan sendiri.

 
Pada masa sekarang, ayam kampung semakin mendapat perhatian dek kerana dagingnya yang sedap dan berkhasiat. Ramai penternak semakin ramai mengusahakan ayam kampung secara komersil. Ada untuk tujuan bekalan daging, telur dan benih ayam.

 
Ayam kampung ori mudah dipelihara jika kena pada caranya. Cuma pantangnya ialah:
  • Jangan mengurung ayam 24 jam
  • Jangan bergantung kepada dedak komersil sahaja
Jika anda melakukan dua perkara di atas, anda mungkin akan bankrap lebih awal kerana duit anda habis untuk membeli makanan kepada ayam selama 6 bulan sedangkan ayam belum dijual. Kalau jual pun, untung tak seberapa kerana kos makanan yang tinggi.

ayam bebas mencari makan dari sumber ciptaan Allah
 Langkah-langkah di bawah dapat membantu anda untuk menjadi penternak yang berjaya:

Pagar seluruh kawasan anda supaya ayam anda tidak menceroboh ke tanah jiran dan untuk mengelakkan ayam anda dicuri dan dibaham oleh haiwan pemangsa

Amalkan konsep lepas bebas sepenuhnya atau separa bebas supaya ayam boleh hidup dengan riang gembira tanpa tekanan dan mampu berdikari mencari makanan sendiri.

Biarkan seluruh kawasan anda ditumbuhi rumput atau fauna-fauna hijau yang menyegarkan. Jangan racun kerana tumbuh-tumbuhan ciptaan Allah itu sangat bermanfaat sebagai makanan ayam.

Sekali-sekala gembur-gemburlah tanah supaya tanah tidak menjadi keras dan ayam boleh makan cacing yang keluar dari tanah.

Rajin-rajinlah pergi mengutip sisa-sisa makanan dari kantin-kantin,restoran-restoran atau kedai-kedai makan sebagai makanan saguhati kepada ayam-ayam anda.

Pelbagaikan makanan ayam dari sumber-sumber percuma atau seperti hampas kelapa, jagung ‘reject’, sayur reject, buah-buahan reject,roti / biskut reject , batang pisang, batang rumbia dan sebagainya.

Untuk anak ayam yang baru menetas hingga berusia sebulan, boleh gunakan dedak awal (broiler starter) yang kaya dengan protien dan zat tambahan untuk mempercepat tumbesaran. Untuk menjimatkan kos, boleh campurkan dengan temukut dan seumpama dengannya.

Anak-anak yang berusia sebulan boleh dilepaskan untuk bagi chance depa cari makan sendiri. Pastikan keselamatan anak ayam terkawal

Info di copy dari : shawnagrofarm.wordpress.com

Marahnya aku kat mamat nie.. Selamber dia jer...................

Keindahan yang hakiki datangnya dari hati yang ikhlas, bukan dari pandangan seseorang..

Seorang wanita di lapangan terbang sedang menunggu waktu penerbangannya. Sambil menunuggu, dia makan biskut yang dibelinya sebelum itu dan membaca buku cerita. Sedang dia makan dia terperasan yang lelaki disebelahnya dengan selambernya turut mengambil biskut dari bungkusan yang sama yang terletak disebelahnya. Setiap keping biskut yang dia ambil, lelaki itu turut mengambil sama. Didalam hati wanita itu dia menyumpah-nyumpah lelaki itu. Alangkah tak malunya lelaki ini…sudah la tak mintak izin dari aku…makan sama banyak dengan aku pulak tu… Pencuri!!! rungut wanita itu dalam hati.

Dalam pada itu, lelaki itu dengan muka tenang dan selamba terus dengan perbuatannya.

Hinggalah sampai ke biskut yang terakhir yang terdapat dalam bungkusan itu. Wanita itu menunggu reaksi dari lelaki tadi. Sambil tersenyum , lelaki tadi mengambil biskut yang terakhir, lalu dipatah dua dan kemudiannya memberikan separuh darinya kepada wanita itu.

Wanita itu menjadi begitu marah, namun dia tetap menahan dirinya dari memarahi lelaki tadi. Kemudian dia merampas dengan kasar biskut yang separuh itu dan menunjukkan mukanya yang masam mencuka. Wanita itu berkata di dalam hatinya “ Berani sungguh lelaki ini. Memang muka tak tahu malu. Pencuri besar…”

Wanita dan lelaki itu terus duduk sehinggalah panggilan menaiki pesawat untuk wanita tadi telah tiba. Sambil menarik nafas lega seolah baru lepas dari satu kejadian ngeri bagi wanita itu, dia pun terus bergerak menuju pesawatnya.

Apabila wanita itu sampai di tempat duduknya dalam pesawat, beliau membuka beg kecilnya untuk mengambil barang. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat ada sebuah bungkusan biskut yang berada di dalam begnya. Bungkusan biskut itu masih elok dan masih belum terbuka. Jadi dia pun berfikir, jika biskut ini ada di dalam beg aku, jadi bermakna biskut yang aku makan tadi adalah kepunyaan lelaki itu. Alangkah malunya dia di atas segala tindakan yang dia lakukan terhadap lelaki tersebut. Lelaki itu telah sanggup berkongsi biskut dengannya sehinggakan pada biskut yang terakhir dia sanggup mematahkan biskutnya dan memberi separuh daripadanya kepada wanita itu. Biarpun dari awal lagi, wanita tersebut telah menunjukkan reaksi marahnya kepada lelaki itu.

Untuk meminta maaf dia sudah terlambat, namun dalam hatinya penuh dengan kekesalan kerana bersifat kedekut dan tidak mahu berkongsi dengan orang lain. Kini dia menyedari bahawa dialah pencuri biskut yang sebenarnya.

Lirik Sudah Cukup Sudah – Nirwana

Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik kupergi saja
T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik kupergi saja

Lirik Untuk Dia – Sleeq & Najwa Latif

Kuatkan radio, kuatkan radio anda
Kuatkan radio, kuatkan radio
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Dia penuh gaya, semuapun nak bayar
Memang selalu belanja
Mungkin anak orang kaya
Kadang kala pabila
Dia ke Singapura
Tak duduk rumah saudara
Dia inginkan Shangrila
Bertemu di Facebook
Beberapa hari kemudian
Mungkin gua comel kot
Ajak ku jumpanya di KL, Ooh KL
Oh lupa bilang gadis ni KL
Tak cakap kosong dia memang begini
Akhirnya dapat tahu dia punyai lelaki
Lelakinya pula kan bawa Mercedez
Apa saja dia minta dia memberi tetapi

Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu, ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Engkau Punya Gaya
Walaupun tak kaya
Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja
Mungkin kau lihat ku
Ku banyak berbelanja
Tapi sebenarnya ku biasa-biasa saja

Bertemu di MukaBuku
Ku jatuh hati padamu
Bukan tak nak mengaku
Tapi hati rasa malu

Senyum mu menawan menawan
Kau buat hatiku tertawan
Ada sesuatu yang kau perlu tahu
Tentang diri aku dengan lelaki itu
Meski dia bisa beriku apa sahaja
Tapi itu semua tidak boleh beri bahagia (bahagia)
Itu bukan segalanya

Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Jadi engkau yang patut, yang patut
Memberiku segala
Kerna engkau mampu, ya engkau mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk aku (okay)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku (untuk kamu)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku

Lirik Lagu Kosong -Najwa Latif

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu...

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa...

Kosong...kosong...

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku...

Kosong...kosong...

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar....
Ooo..ooo...

Kosong...kosong...

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa..

Kosong .. kosong ..

Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku...

Kosong...kosong...

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa...

Kosong...kosong...

Kenapa Orang Suka Blogging?

Kenapa eh orang suka blogging?
Aku x kata aku suka sangat,, tapi kira boleh lah..
Nak cerita pasal diri aje..
Pasal emosi diri sendiri...
Tapi kebanyakan orang tanya,, kenapa suka blogging?
Katanya nak buat duit online.....................
Hehehe..
Pelik aku...
Dah x de cara lain ke nak buat duit selain dari online nie eh...
Memang,, aku tengok kat macam2 site,, ada keluarkan bermacam2 jenis iklan...
Dan ada site yang dah memang top 5 la katakan,, sebut je nama nye,, dah tau ape dia..
Tapi aku just nak pelik kat blogging biasa2 je..
Yang pageview tiap ari x sampai 5 pageview..
Tu pun pageview diri sendiri aje..
X caya? tengoklah kat stats tu...

So,, tadi aku layan rank alexa..
Aku punya jangan cakap lah,, mampus menjunam..
Sedangkan pada tahun lepas,, rank aku angka ratus ribu aje..
Tapi skarang,, cuba la tengok berapa rank aku..
Berjuta2 meee....
Muahahaha...
Tapi aku jenis x kisah..
Sebab dari mula aku buat blog,, ak x penah pk nak bagi orang baca..
Aku cuma nak sendiri baca aje..
Memang aku slalu buka tuk bagi diri sendiri baca je...
Yang entri2 berkaitan islam,, @ benda2 berfaedah tu aje lah aku nak orang tengok..
Tu pun aku copy paste aje,,
Nak memenuhkan ruang blog aje sebenarnya...
Opsss...
Jauh sangat plak kona aku ni..
Balik pada topic..

Aku tengok,, orang banyak bergantung pada iklan..
Umpama nya,, macam
Orang mengejar status glitteraty kot namanya...
Kenapa? Why?
Hehehe..
Aku x dengki pun,, 
Cuma aku x tau sebabnya,, tu aje..
Kalau best,, aku pun nak...
Tapi oleh sebab aku x tau,, maka aku nak la timbulkan persoalan kan..
Bila aku tengok laman2 blog yang siarkan iklan diorang..
Adalah blog yang sememangnya x da pageview..
@ pun yang ada pageview,, tapi just kawan2 aje...
Cuma aku nak persoalkanlah pada blogging2 yang malang ni kan,,
Em,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Cam bese,, aku lupa pe persoalan aku,,
Pasal jap ni ade hal lain plak..
Tu bantai buat keje tu,, 
Dan skang aku lupa..
Ish....
Abaikan lah eh.. 
Heeee......
Bye bye...
Eh,,
Lupa nak info kat diri aku sendiri..
Bilal kat kampung aku baru meninggal dunia..
Kemalangan jalan raya..
Dilanggar motor..
Innalillahiwainnailahirajiun...
Moga dapat rahmat allah sebab selalu memanggil orang pergi solat kat masjid..
X cam aku ni...
Kalau boleh,, nak ikut cara dia..
Mengajak orang pergi masjid berjemaah..
Tapi bukan dengan azan @ jadi bilal..
Aku nak tarik budak2 ofis aku je pergi solat jumaat...
Ni memasing sibuk dengan Pool dia la,, dengan tidor lah,, time tu la nak makan la ape la..
Padahal rehat kul 12.30,, dia bantai tido plak..
Baghal betul..
Aku ingat nak bawa cd azab kubur lah..
Mana tau,, terbuka hati memasing kan..

Sayonara.................
Dan...
Love u Anis...

Video Lawak dan Lucu Untuk Semua

Baby Dance.
video

Akad Nikah Siam / Kelantan
video

Lawak Orang X Sengaja Jatuh
video

Lawak Budak Kecik Marah
video

RAHSIA KEMATIAN, ALAM BARZAKH & ROH

Isi Kandungan Mukadimah

  1. Makna kematian
  2. Peringkat-peringkat kehidupan manusua
  3. Alam Barzakh
  4. Hikmah adanya kehidupan dan kematian
  5. Malaikat maut
  6. Sakratul-Maut
  7. Bagaimana malaikat maut mencabut nyawa?
  8. Ruh dibawa naik ke langit
  9. Ruh melihat jasadnya diuruskan
  10. Mayat akan merasai kesempitan kubur
  11. Soalan kubur 
  12. Orang beriman akan diberi keteguhan oleh Allah
  13. Disunatkan beristighfar dan berdoa untuk mayat selepas dikebumikan
  14. Tazkirah Nabi s.a.w. pada hari pengkebumian
  15. Orang-orang yang dikecualikan dari soalan kubur
  16. Nikmat dan azab kubur
  17. Bentuk-bentuk nikmat kubur
  18. Bentuk azab kubur
  19. Punca azab kubur
  20. Bagaimana untuk selamat dari azab kubur?
  21. Orang-orang yang dijanjikan bebas dari siksa kubur
  22. Tanda-tanda mati yang baik
  23. Apa yang perlu dilakukan oleh orang yang hampir mati?
  24. Apa yang perlu kita lakukan kepada orang yang hampir mati
  25. Apa yang perlu dilakukan apabila berlaku kematian
  26. Bagaimana caranya orang hidup dapat membatu orang yang telah mati
  27. Doa-doa Rasulullah untuk jenazah
  28. Ruh
  29. Perjalanan ruh
  30. Di mana ruh sebelum ditiup ke dalam jasad 
  31. Di mana ruh ditempatkan selepas mati?
  32. Hubungan ruh dengan jasad di alam Barzakh
  33. Apakah ruh akan mati? 
  34. Jasad-jasad para Nabi
  35. Ajb az-Zanab 
  36. Apakah ruh-ruh dapat saling menziarahi?
  37. Sudahkah kita bersedia menghadapi kematian?
  38. Lampiran (Tazkirah Nabi s.a.w. di hari pengkebumian)
  39. Rujukan dan bacaan

Download di Sini..