Pantun Pak Omar Mengail Udang

Posted By: Hairilnua - 5:40:00 PM
Pak Omar mengail Udang..
Terkail pulak si anak katak..
Terus Pak Omar naik berang..
Anak si katak terus di campak..

Pak Omar mencuba lagi..
Tunggu punya tunggu joran bergetar..
Joran di tarik membuta tuli..
Terlepas lagi Udang Pak Omar..

Pak Omar mengangkat joran..
Dengan niat nak tukar umpan..
Tarik punya tarik Pak Mat keletihan..
Last skali duduk minum Tongkat Ali secawan..

Pak Omar mendapat semangat..
Menggunakan umpan usus lembu..
Diikat usus dengan ketat..
Mana dia rembat tak sapa tahu..

Pak Omar berjam-jam tunggu..
Menunggu Udang tak dapat-dapat..
Pak Omar pun duduk rilek dulu..
...........................................................................................................

p/s : Den dah pocah kepalo pk dari pagi sampai petang nak setlekan pantun ni.. tapi dah petang ni,, x setle2 jugak.. maka,, den dengan rasminya mengalah dengan perasaan suka hati.. Pasal otak den telah bebas dari cengkaman pantun yang hampeh dari segala segi ni.. ish ish ish....

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua