Poligami.. Hehehe..

Aku ada cakap 1 masa dahulu..
Walaupun aku ini lelaki, tapi aku bencikan Poligami..
Tapi la ni,, awek aku sendiri nak aku tambah bini..
Lum kawin lagi ni.. 
Hadeih..
Aku ni lambat pickup sebenarnya..
Lambat nak memahami kehendak seorang wanita..
Ish..
So,, bulan 12 ini aku akan bertunang..
Tahun depan bulan Mei 2013 insyaallah aku akan berkahwin..
Dengan kesayangan aku,,, Anis...
Sayang sangat kat Anis aku ni..
Moga hubungan ni kekal insyaallah..
Bab kawin lagi ni,,, aku memang tak nak sebenarnya..
Biarlah dia seorang..
Mungkin nampak loya nak muntah kalau ada sapa2 baca..
Tapi nak wat guane..
Aku memang nak bagi orang muntah pun..
Hehehhe....
Ada orang terima poligami..
Ada yang tak sokong..
Pendapat masing-masing..
Yang kita sedia maklum,, poligami bermaksud,, kahwin lebih..
Dapat bini lebih dari 1 dan kedua2nya masih hidup..
Ini la poligami..
Tapi media2 kat malaysia ni bangang..
Drama2 TV semua bangang2 belaka..
Ops.. 
Terover plak...
Minta maaf eh cakap korang bangang..
Hehehehe..
Tak pe,,
Harap2 korang tak tengok blog selamber aku ni..
Hahahaha..
Aku cakap korang bodoh sebab kebanyakan cerita korang semuanya menidakkan poligami..
Sepatutnya buka cerita yang betul..
Cerita pasal poligami,, yang laki ni kawin 2..
Hidup tolong menolong..
1 rumah, 1 bumbung, 1 desa..
2 bini...
Muahahahahha...
Buat lah cerita yang bagus tentang poligami..
Tapi kalau diikutkan,, poligami ni sebenarnya untuk orang yang "mampu"..
Kalau tak "mampu",, takut jadi "mampus" pulak..
Macam singular ngan plural..
Hahahahaha...
Kalau lebih jadi "mampus"..
Hahahahha...
Orang yang mampu ni maksudnya orang yang ada duit..
Ada la sikit harta tuk jamin masa depan keluarga..
Agama pun kena jugak ada..
Zaman sekarang ni semua laki nak kawin lebih sebab sangap nak berbini..
Tak sedar diri yang dah la miskin,, papa kedana,, ada hati nak kawin lagi..
Dengan anak dara pulak tu..
Cun pulak tuh...
Muahahahaha...
Tapi aku pelik jugak..
Walaupun pempuan kat dunia lebih ramai dari lelaki..
Tapi kenapa ramai lagi lelaki bujang sampai ke tua?
Memang aku musykil..
Tak sangap ke??
Hahahaha..
Hari2 pancut dinding toilet kot..
Hahahahahahaha...
Poligami oh Poligami..
Kawin lebih..
Em...
Banyak cerita bila lelaki kawin lebih,, bini minta cerai...
Tahu tak yang dunia ni cuma tempat persinggahan..
Ada jugak orang yang aku jumpa yang nak jadi bini no 2..
Aku pun tak paham..
Tapi bila ditengok dari sudut Islam pulak memang patut dia nak jadi bini no 2..
Sebab???
Korang tak nak ke nanti kat akhirat..
Ada payung2 dari emas yang memayungi perempuan2 yang sudi bermadu ni..
Matahari dah la sejengkal je..
Ada pulak payung tolong tutup atas dia..
Kan ke best..
Tapi,, kita yang kat bumi Allah ni sebenarnya kurang di ceritakan tentang kehebatan hari akhirat..
Kita asik digempar gempurkan dengan kemewahan dunia..
Rumah,, kondo,, business,, kereta,, motor,, mekap,, alat permainan dll...
Kita banyak berbicara tentang dunia...
Tengok je kat mana2 blog @ website..
Kalau blog,, cam bese lah.. 
Cerita pasal cinta...
Website pulak,, business...
Aku pun  tak terkecuali..
Hahahahahaha...
Orait... 
Dah masuk Isyak...
Solat tu wajib...
Jangan ditinggalkan..
Aku nak solat jemaah kat masjid..
Nabi ada cakap..
Kalau orang tahu kebaikan solat jemaah kat masjid masa Isyak tu camne,, orang pasti takkan tinggal..
Walaupun aku tak tau kebaikannya camne,, tapi aku nak pegang kata2 nabi..
Nabi Muhammad ni nabi aku..
Aku nak ikut cakap beliau..
Siapa lagi nak bagi aku syafaat kat akhirat nanti..
Orait....
Babbaiiii......

No comments:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~