Jerat Cinta Warga Asing

Cerpen+Cinta+SejatiCinta adalah satu anugerah daripada Maha Pencipta, cinta telah menjadi fitrah kepada setiap manusia untuk mencintai dan dicintai antara satu sama lain. Cinta yang hadir pada setiap qalbu tidak diundang malah ia hadir dengan tidak disengajakan dan tidak dirancang untuk mempunyai rasa cinta itu. Hadirnya rasa cinta itu perlahan-lahan dalam menyingkapi kasih antara insane hingga melahirkan rasa erti cinta sebenar.

Dalam mengecapinya ada yang mengotori erti cinta itu kerana ingin memenuhi kehendak sendiri demi mencapai tujuan hingga kepentingan diri diutamakan dan membuang jauh tentang kepentingan insane yang mencintainya.

Begitulah yang dialami dalam masyarakat kita utamanya anak gadis Melayu yang dijerat oleh cinta warga asing demi kepentingan mereka. Anak gadis Melayu yang dambakan sebuah cinta daripada seorang lelaki akhirnya musnah memakan diri sendiri. Apa tidaknya diawal perkenalan diwangikan dengan kata-kata indah bab kuntuman bunga Ros yang dihiasi dengan embun pagi segar dan menyejukkan.

Bukan sahaja dengan kata-kata indah ditaburkan malah dengan kata-kata setia, kata-kata manis turut dihangatkan ibarat manisnya madu hingga menusuk ke dasar qalbu. Kata-kata yang menggugat hati seorang gadis yang fitrahnya mempunyai kelembutan dari dalam hati dan terpancar seri lakunya yang penuh kasih sayang dan kelembutan yang sudi membelai kepada yang sudi dibelai. Akhirnya ranap begitu sahaja kerana cinta sucinya seorang gadis itu dipermainkan oleh cinta warga asing.
Ini adalah kata-kata yang benar-benar telah terjadi dan akan meruntun jiwa seorang gadis yang tidak mengambil kata-kata tersebut untuk difikirkan secara mendalam sebagai langkah berhati-hati.

ALHAMDULILLAH my i.d is real my bio everything nothing is fake.. I never speak alie ok even my mobile no also...

plz i never speak alie ALHAMDULILLAH i m muslim bt i knw u cant accept me bcoz i m foreigner i m not malaysian i m poor not rich thanks...

i m not proud my self even i was born in england now my father already has been died now i m working here in malaysia on small salary but whtever i told u ALHAMDULILLAH everything is true nothing fake ok i m very hurted u dnt knw about me nd my past life if u will see my all pics after i hope u cant like me i hve alots weapons ok but i dnt want play wt u ... Thts why i m teling u truth everything..

nd i also like ur name u knw wht ur name mean bt i knw. Plz i m not playing wt u nd u also plz dnt plzy jst tel me direct statefrwrd if u can accept me nd my purposel.. Last time plz i dnt want hurt nd u also dnt hurt i m already hurted...

but u realy hurt me nd broke my heart feelings bt its ok i knw i m stranger nd unknown for u..

My name is Í' My Problem is 'Love' and Solution is Ýou'

i said of u i offer nd purpose of u if i want any another girl i can get any time but i dnt want any 1 i only want u ok..
Perhatikan apa yang telah diluahkan,apa yang kamu rasa dengan kata-kata di atas? Mesti ada sekelumit rasa tergugat pada diri pembaca.

Gadis yang sanggup meninggalkan keluarga dan merantau jauh bersama kekasih yang dianggap jejaka dalam hidupnya dipersia-siakan dan dijadikan sebagai 'Keldai Dadah' akhirnya meringkuk ke dalam 'pagar besi'. Bukan itu sahaja malah dilayan buruk dijadikan tempat melepaskan nafsu dan tidak kurang diperendah-rendahkan setelah diperisterikan. Inikah kata-kata cinta yang direalisasikan oleh pemburu cinta yang memburu gadis Melayu kita yang kebanyakannya mentah dan terburu-buru dalam mencari dan menyimpul erti cinta yang tulus.

Kenapa gadis Melayu mesti terjerat dengan cinta warga asing?. Telah hilangkah jejaka Melayu dalam hidup masyarakat kita? Apakah kekurangan mereka hingga gadis Melayu meminggirkan mereka dalam hidup si gadis Melayu? Adakah jejaka Melayu sudah tiada kepimpinan? Adakah jejaka melayu sudah hilang kata-kata untuk menyakinkan diri kamu menjadikannya sebagai kekasih Halal dalam hidup kamu atau adakah jejaka Melayu tiada kehidupan pada masa hadapan?

Sedarlah, wahai anak gadis Melayu jangan membiarkan diri kamu dibuai keindahan yang tiba waktunya 'hujan di tengahari'. Oleh itu usah membiarkan diri kamu terjerat dengan cinta warga asing yang kamu hanya mengenalinya melalui laman social yang menjadi kegilaan ramai dalam mencari cinta. Sebelum diri kamu terjerat kenalilah budaya mereka, latar belakang mereka juga mintalah pandangan orang lain yang boleh kamu mempercayainya.

Dinasihatkan kepada pembaca utamanya anak gadis supaya lebih berhati-hati dengan mereka, bukan niat untuk menghalang cinta kamu kepada warga asing tetapi selidiki terlebih dahulu. Ingat rambut sama hitam tetapi hati berlainan maksud. Juga jangan pernah menyesal dengan apa yang telah diputuskan oleh kamu kerana sudah tergadah tiada guna untuk disesali.

Ingat, kata-kata indah tidak seindah apa yang kita impikan dalam khayalan…!!!


Dari kata Pena halaqah

No comments:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~