Selamat Pagi

Assalamualaikum..

Kehadapan semua rakan2 blogger yang mengenali diri saya, saya ucapkan terima kasih kerana masih sudi melayari blog saya yang dah lama saya x update nie.. Walaupun pageview saya tengok dah makin berkurangan setiap hari, tapi alhamdulillah, sekurang2nya ADA.......

Sekarang saya ada minat tersendiri.. Iaitu m mendaki bukit, x kira la bukit ape, ni ada kawan saya ajak mendaki kat pahang, tapi saya x dapat pergi,,,,, sebab 2 hari 2 malam,, saya x nak tinggal isteri sorang kat umah teman anak.. so, saya x nak pergi la.. Insyaallah lain kali saya pergi..

Kekadang seronok tengok orang lain ada anak ramai.. Saya masih lagi sorang je lagi.. Tapi saya sentiasa bersyukur sebab orang lain ada lagi yang x de anak..Saya ada sorang pon dah kira REZEKI dari Allah SWT.. Saya x pernah complain.. Cume kadang2 terasa la sikit... Sedih pon ade... Huhuhuhu....

Hari2 saya pergi kerja naik moto LC 135.. Hari2 dok mengharung Jammed yang teramat sangat,,, Sebab kita pon x de la expert sangat bawa moto nak kene cilok2,, nanti over confident, terlanggar pulak side mirror kete orang pulak.. So, saya bawa memang berhati2 la.. Haaahaha..

Dah kerja kat Petaling Jaya, kat 1 company Kereta kat sini.. X nak beritau kat kereta apa, nanti ramai minta harga murah.. saya bukan car dearler.. Just technician je kat sini.. Building Technician.. Tugasan menjaga dan merawat bangunan ni supaya setiap masa dalam keadaan elok dan aman damai.. Aminnn... Hahaaaa..

Teringat nak kerja kat tempat lain, tapi kat tempat ni pon baru setahun genap, x nak la pindah2.. biarla dah 3 ke 4 tahun ke baru pindah tempat.. Tapi saya tengok, kat sini ramai yang dah pindah kerja.. Ada je masalah diorang.. So, rasenye kene prepare jugak kerja baru.. Mane la tau x de rezeki lagi kat sini.. Bumi Allah tu luas.. 

Teringin rasa nak berjalan2 ke luar negeri,, walaupun negeri sendiri belum abis melawat lagi, tapi keinginan nak melawat negeri lain tu memang ada,, sebabnye simple,, pengaruh TV dan Surat Kabar.. Asbabnya,, bila kita tengok cerita atau berita orang lain pergi kat Situ, pergi kat Sini,, best2 je cerita,, so, kita pon teringin nak pergi tempat tu,, padahal lepas pergi, x de la menarik sangat,, tempat sendiri pon ade tempat camtu,, macam zoo negara ke,, banyak binatang ada,, tapi nak jugak pergi kat tempat lain.. Hahaha,,, itu la namanya Nafsu,, xpernah puas dengan 1 benda... Nauzubillah Hi Minzalik...

Suasana kat ofis sekarang ni aman damai,, masih sempat lagi saya nak blogging kat dalam ni.. Ramai kawan2 yang baik dalam ni,, so, x de la selalu keseorangan.. kalau idak, sebelom ni memang selalu Lone Ranger je saya.. Pergi mana pon sorang, buat kerja sorang.. Kalau orang tegur pon just cerita pasal kerja yang kita buat je.. Tapi saya pon kurang bercakap, so, tu yang x ramai kawan yang nak lepak ngan saya.. Hahahaha..

Saya sebenarnya nak lepaskan gian untuk menaip ni,, itu pasal menaip benda pelik2,, saje lepas rase.. Lame x blogging... Dulu selalu la mengadap blog,, cari duit tambahan,, tapi sekarang ni lepas kahwin, focus pada family lebih.. Betul la orang kata,, lepas kawin ni akan lain rase macam waktu bujang.. Tapi ada 1 rase je orang bujang x dapat rasa... Iaitu,, tidor ade teman.. Hahahahah... 

Itu je kot cerita aku,, saje nak cerita panjang2,, untuk tatapan anak cucu and kawan2 yang mengenali diri... Salam sayang dari saya, HairilNua.. Semoga ceria selalu.. Assalamualaikum...


Catat Ulasan

0 Ulasan