Keluhan Isteri

Isteri:  Bang, kenapa setelah kita bernikah, abang tidak pernah ajak saya jalan-jalan lagi...?

Suami: Cuba kamu ingat-ingat.., kita bernikah dulu kerana apa?

Isteri: Ya, kerana jodoh, bang.

Suami: Nah, itulah bukti pepatah, "Kalau sdh jodoh tidak ke mana-mana." ...



Kisah si Pelanggan dan Pelayan..

Di suatu senja yang dipenuhi awan putih, ada suatu adegan di sebuah kedai Tomyam Makcik Mona.

Pelanggan : Makcik! Di pinggan saya ada se ekor lalat dah mati!
Makcik Mona : Benar, lalat tue bukan perenang yang baik.....

Pelanggan : Makcik! Ada serangga terbang di atas sup saya!
Makcik Mona : Tidak mengapa encik, takkan habis punya encik punya sup tue.....

Pelanggan : Makcik! Ada serangga nie terbang atas sup saya!
Makcik Mona : Habis tue Encik nak minta saya buat apa? Jadi bodyguard peribadi?

Pelanggan : Makcik! Apa maksudnya kalau ada serangga terbang di atas sup saya?!
Makcik Mona : Saya tak tahu Encik. Saya buka ahli Nujum......

Pelanggan : Makcik! Sup nie rasanya lawak laaa......!
Makcik Mona : Muka Encik tak ketawa pon?



Penyanyi Lagu Tema Chicken Rice Shop

Baru pagi tadi aku dapat whatsapp dari group aku ni.. Diorang bagi info mengatakan ada seorang minah nie mengaku menjadi penyanyi lagu tema.. Bila aku dengar sampai habis, memang aku rasa la, memang dia la.. Kalau korang dengar sampai habis, memang korang pon rasa memang dia la penyanyi asal dia.. Memang aku confident habis.. Korang rasa2?

Ini aku bagi video nya.. Berdurasi 34 saat sahaja.. Semoga bersabar sehingga ke akhirnya.. Sama2 kita tengok sampai lebam..

video

Sama kan?

P/s : Sebenarnya aku tak kenal pon sape tuh.. Hahaha.. sape tu oi....


Matematik Versi Baru

Entah siapa yg membuat rumus seperti ini, tp ini menakjubkan

MATEMATIK VERSI BARU...

Jika: 
A = 1%
B = 2%
C = 3%
D = 4%
E = 5%
F = 6%
G = 7%
H = 8%
I  = 9%
J  = 10%
K = 11%
L = 12%
M = 13%
N  = 14%
O  = 15%
P = 16%
Q = 17%
R = 18%
S =  19%
T =  20%
U = 21%
V = 22%
W = 23%
X = 24%
Y = 25%
Z = 26%

apakah yg membuat kesuksesan/ keberhasilan hidup menjadi 100%.......???: 

H+A+R+D+W+O+R+K (Kerja Keras) : 8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%

K+N+O+W+L+E+D+G+E (Pengetahuan) :
11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%

L+O+V+E (Cinta) :
12+15+22+5 = 54%

L+U+C+K (Nasib) :
12+21+3+11 = 47%

Tidak ada yang jadi 100%.
Apa yang membuatnya jadi 100%..???

Adakah money..?

M+O+N+E+Y =
13+15+14+5+25 = 72%    NO..!!!

Leadership..? 
L+E+A+D+E+R+S+H+I+P =
12+5+1+4+5+18+19+8+9+16 = 97%  NO...!!!

Ternyata apa yang membuat menjadi 100% adalah :

Coba lihat yang ini...

S+E+D+E+K+A+H+J+A+R+I+A+H 19+5+4+5+11+1+8+10+1+18+9+1+8 = 100% 👍

( nilai saham akhirat kita. )

KEBETULAN atau TIDAK...?  tapi itulah  MATEMATIKA

Semangat menjemput rezeki  , jangan lupa SEDEKAH yaaa...


Lawak Orang Kedah

Ada sorang pomen hat xdak reja. Xdak pasai, dia p bukak klinik. Nak suruh orang mai, dia buh iklan 'Mai berubat sini, bayaq 30 ringgit saja, kalau xbuleh nak berubat, jangan segan mai kelim 100 ringgit'...

Si pomen dapat pekerja sorang misi cun. Nak jadi cerita, ada la sorang doktor terbaca. Doktor apa lagi, nak cuba la pekena si pomen, kot2 buleh kelim 100 ringgit...

Pomen: Ya tuan, ca cerita mai sakit apa ni?

Doktor: Tawaq mulut, xberasa langsung waktu makan.

Pomen: Misi, bok mai sat ubat nombot 69. Boh 3 titik dalam mulut pesakit ni.

Doktor: Wei! Minyak petrol ni!!

Pomen: Ha, buleh rasa dah? Alhamdulillah, satgi p bayaq 30 ringgit kat misi.

Doktor xpuas ati. Selang seminggu, dia p pulak jumpa si pomen.

Pomen: Sakit pa, tuan?

Doktor: Saya hilang ingatan.

Pomen: Ok! Misi, ambik sat ubat nombot 69. Boh 3 titik dalam mulut pesakit ni.

Doktor: Aik, bukan ka tu minyak petrol?

Pomen: Ha, ingat dah? Alhamdulillah, satgi p bayaq
30 ringgit kat misi. 

Doktor mula serabut kepala. Lepaih seminggu, 
dia p lagi.

Pomen: Tuan sakit pa pulak ni?

Doktor: Mata rabun. Xnampak pa langsung.

Pomen: Ya ka? Maaf la, hat ni saya xbuleh nak berubat. Nah ambik 100 ringgit ni.

Doktor: Aik? Ni 50 ringgit ja?

Pomen: La, nampak jelas dah ka? Alhamdulillah, mai balik 50 ringgit ni. Satgi p bayaq 30 ringgit kat misi. 


Menu burger di gerai burger goreng

Menu burger di gerai burger goreng 😊

- Chicken burger                      rm2.50🍔
- Beef burger rm2.50🍔
- Fish burger 
rm3.00🐬
- Crunchy chicken burger rm5.00🍗

Extra menu
# chicken/beef special rm3.50🍳
# fish special rm4.00🍳
# chicken/beef +  cheese rm4.50🧀
# fish + cheese rm5.00🧀
# crunchy chicken + cheese rm7.00🧀

New menu 
Bakso rm4.00🍲
Popia bersira rm3.00
Karipap frozen rm5.00 (12 biji) 

Sape nak order utk cod pm tepi ye 😊
Atau blh dtg ke kedai kami di kg sg semungkis tepi jln besar 🤗

Kedai Buka 
6.30 pm - 12 pm 😉