Pantun Selamber Rock Kapak.....!!! Khas Raye 2010

Posted By: Hairilnua - 2:25:00 AM
Raya 2010 dah kunjung tiba..
Sakan ramai2 pergi beraya..
Sekali bawa ahli keluarga...
Bagai nak meminang si anak dara..

Baju raya ku 2 tahun lepas..
Seluar raya aku tah kemana..
Raya pertama je aku berhias..
Buat cukup syarat tadah duit raya..

Raya pertama memakai sampin..
Bukannya sampin buatan melayu..
Bila raya je sebok mencari sampin..
Setengah ari je pakai tu...

Masa menunggu orang beraya..
Sibuk memasak rendang dan ketupat..
Tang2 tu gak orang datang beraya...
Mampos aku,,, pe aku nak buat.... 

Ku jamu ketupat dan pelbagai makanan buatan sendiri..
Tinggal la korang nak layan diri..
Aku tengok sorang tu makan pun nak berangan lagi...
Tau la aku ni ensem,, jangan la duk puji... 
(hehehhehhehehheheh)

Tiba masa tang nak salam..
Budak2 kecik beratur sampai belakang..
Menggeletar tangan aku menghulur salam..
Dah kompom2,, "Bang,, Wet raye bang"..

Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

0 Kaki Selamber:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua