Cerita Aku Pasal Zaman Dulu2 Yang Panjang Lebar........................

Tadi waktu makan tengari,, dalam pale otak aku pk pasal banyak perkara... Sekarang bila nak tulis,, apa pun tarak.. idea sume dah ku makan sekali masuk perut... ish... macam-macam cerita nak aku cerita sebenarnya..tentang segalanya...tentang aku... segalanya tentang aku... tanpa mengaitkan sesiapa... aku xbuka aib orang... dan aku juga x nak buka aib aku... x kan aku ceritakan hal2 yang terlalu menyentuh keperibadian aku.. cume aku selitkan sikit2 je.. sebab aku ni dah r jenis x pandai sangat nak cover line.. dulu2 masa isap rokok kat tandas sekolah pun selamba aje isap... xde sape jaga luar... pastu aku sorang lak tu... tapi x penah kantoi plak kan... maybe sebab den isap kat tandas guru kot... guru2 ni bajet yang dok berasap dalam toilet tu guru gak kot... hehhehe... 

Al motor - al kesengalan lah.. teruk la moto aku dah..malas aku nak beli motor lain sebenarnye... moto kris ni r moto cari rezeki.. sebenarnya moto ni dia nye minyak itam liking... dulu aku penah exsiden teruk... jahanam moto tu.. bwh enjen retak sikit... nak patri dia nak cas 3 ratus... elok aku tampal je... heheh... tapi ade gak kuar tu... enjen kan panas... aku tampal pakai gam besi tu.. pe tah namanya... lupa dah.. pastu aku amik seletip kuali,, aku tampal sekali.. ni ada gak la kuar.. tapi x r banyak... selamba je kuar jalan jauh2,, round2 bandar 2- 3 jam kat atas moto je... panas beb enjen.... sampai2 umah je minyak itam dah kering... huhuhu....tapi kira 2 minggu sekali aku tukar minyak itam... time tukar tu pun,, sikit aje yang kuar... pasni aku nak isi je lah..malas nak tukar2 dah..same je efectnye...hehhehe...ish...

Nak cite sket pasal zaman dulu sket lah.. al kisah di mana dulu di waktu zaman persekolahan... zaman aku dulu,,, hehhehe.... budak2 iaitu kawan2 aku ada yang terlibat dalam geng2 kongsi la kiranya... termasuk la den...tapi aku ni xaktiv sangat... aku rilek je... orang gi kuar,, aku folow,, orang unite ngan orang lain,, aku pun join.. orang gaduh,,, aku tengok... orang makan,, aku ngicak sket,,,hehhehe...

Time aku dulu kira ade pengaruh jadi budak2 grunge la.... pe name "kurt cobain"... hahhhahah.. ade kawan2 aku yang jadi skinhead... punk... nazi pun ade... tapi,, kawan2 aku ramai yang kira yang 'grunge' nye lah... masing2 ade knowledge.. kira nya,, syarat2 nak jadi ahli grunge ni kene la tau pasal knowledge2 dia... kira nya,, icon grunge ni time tu adalah kurt cobain la.. ntah.. aku pun x tau nak habaq camna... aku bab2 knowledge ni,, aku memang x campur sangat... tapi,, kawan2 aku ade yang taksub,, sampai dia kaji semua cite2 pasal kurt cobain ni la.. siap buat buku lagi... 

Time keluar pulak,, dressing........ peh.... sekali aku pun diorang dress cam diorang jugak... ish.. memang dressing serabai ooo... pakai cap yang atas x tutup tu,, pe name,,,,,,,,,, snowcap ek... entah,, aku pun lupe namenya... lambang NY... aku pinjam member aku punye dulu.. seluar pulak,, pakai seluar jin,, bawah kecik.. fit siot... dah la aku ni kurus,, bila pakai fit2 ni,, memang terserlah la kekurusan aku.... hehheh.. ade yang pakai begel,,, pakai rantai,, tapi yang den tabik kat diri den ni,,, den pakai rantai basikal omak den wooo..... hahhahha.... den buka rantai,,, den basuh gila babi punye,,, bagi potong sket,, pastu den pakai,,, memang cam sakai pun ade dah rasenye...tapi,, time tu punye perasaan lain... rase seronok... sebab ade budak2 yang lagi pelik... rantai besar kaki,,, kalongkan kat leher... gila la...

Tapi dalam banyak2 aktiviti,, aku cume ingat sekali je aku keluar beramai2.... sekitar 50 orang sekali gus keluar gi kL,, ala2 grunge je masing2... lepak kat klcc sempena hari merdeka kot x silap aku... x pun new year.. aku pun lupa dah.. lepak2 kat tepi jalan,,, isap rokok,,, masing2 bajet dah besar... selamba je baring kat tengah jalan... sebab yakin kete xkan berani langgar nye... hari merdeka kan,,, jalan bandar banyak la kene tutup... hehhe...

Budak2 kampung aku dulu,,, ade ramai budak2 skinhead.. ade budak punk... ade gak yang budak nazi.... aku ni budak baik je...selamba je... kadang2 kalo diorang borak2 pasal knowledge diorang tu,,, aku bleh memekak nyanyi lagu sekolah kat citu...bengang ar diorang.. hehhe..

Pada 1 masa,, aku keluar dengan kawan aku sorang ni.. dia tu kira aktiv la dalam skinhead... tengah jalan2 kota kL tu,, terserempak la pulak dengan budak ape tah... punk nazi kot.. aku pun lupe daaaa...dah la member aku dress skinhead nye stail.. aku dress rock kapak time tu... seluar bawah besar,,, hehehhe... tapi dengan aku2 kene tarik... aku pun cuak gak r time tu... xmemasal aku lak kene tarik sekali..ish...kene tibai la oooi... member aku dak skinhead tu,, kene tibai,, menangis...aku kene tibai gak..tapi aku melawan.. memang aku kene berdas2 kat seluruh tubuh badan aku,,, tapi,, aku jugak pastikan yang diorang pun kene gak das2 dari aku... sampai lembik aku siot...hehhehe...tapi x ramai la yang ade...8 orang x silap aku.. last2 pakcik niaga makanan lalu,,dia yang selamatkan kitorang.. pakcik tu lagi ganas... serang pakai kuali panas lagi... lintang pukang budak2 tu lari.. aku pun ucap trime kasih kat pakcik tu,,, sempat gak ar makan goreng pisang free kan,, tapi yang aku xtahan tu,, member aku nangis2 lagi.. memang la sakit masa tu,, perit..tapi tahan je lah.. xyah la nak sampai nangis2.. sengal betul.. aku ni memang jenis x pandai memujuk,, aku cakap kat kawan aku tu..."kalo ko nangis lagi,, sumpah mulai saat ni aku panggil ko bapok sundal & cerita ko nangis ni akan aku edarkan kat 1 sekolah.."..senyap dia..hehhe..saje ugut dia sekt... aku ni bukan mat kepoh pun..agak2 kalo dia nangis lagi,, aku bio aje..xde la sampai nak bitau orang.. dan semenjak ari tu,, aku xpenah nampak dia dress skinhead @ ape2 dress dah... sebab next week tu,,, dia pindah sekolah terus...cian... hehhehe...

Ramai orang mengaku yang aku ni agak skema orangnye... muka memang selamba je.. tapi ati baik.. tapi tu orang kate la... aku yang dengar ni,, kene cover gak lubang idung...asik kembang je kan... hehhe.. aku suka usha orang... usha awek lagi la aku suke.. kadang2 member pempuan yang sedar diri tu di pandang tu mula la bangga diri x tentu pasal...ade gak yang malu2 la... malu2 monyet kot... hehhe... dulu2 la cerita masa sekolah..sekarng ada gak usha2...usha cermin...tengok muka aku ni ensem ke x..."errmmm...ensem lagi...." hehhehe...

Aku ni xde la nak kategori orang senang... memang aku ni kira orang susah dulu... aku ingat lagi waktu kecik2 dulu,, sarapan cume air je..makanan x makan pun..arwah bapak aku dulu keje motong getah...tapi getah zaman dulu murah je..bukan cam zaman sekarang..getah mahal..dulu2 tu brape sen sangat la skilo..keje bagai nak rak pun duit xde jugak... aku nye blanje sekolah masa darjah 1 dulu dapat r 30sen.. sampai darjah 6,, aku dapt 50 sen seari... banyak x? tapi aku tetap gembira sekali.. aku x merungut pun duit xde.. aku pun rajin menyimpan kat tabung nuri..ari2 belanje,, aku xmakan kat sekolah..aku simpan semua..tapi skang xde dah..aku tolong keluarga aku..stail aku simple aje... makanan xde,,, xyah makan,,,ikat perut..dah biasa dah... sampai skang pun sama gak..kalo buka tudung saji,,makanan xde,, dah,, tup balik,,, tido,,, biarpun perut ni berbunyi rentak lagu ape tah ,, tapi aku wat bodo je...lantak la sakit camne kuat pun... 

Orang sekrang ni patut bersyukur la... duit ari2 mak bapak bagi kurang2 rm2.. ade yang dapat rm10 lagi...tu pun sibuk kata x cukup.... pastu masing2 ade handphone sendiri.. kecik2 dah pegang hp..dah tu,,, ade yang pakai laptop lak tu..pastu,, seharian chating....pastu cinta monyet..pastu ade yang sampai dara terkorban la sebab kenal dengan orang yang baru dikenali kat internet,, ajak jumpe... pastu kene rogol...nak salah kan sape?salah kan perogol? xyah salah kan pun dah sah dia memang salah...yang anak gadis tu pulak yang dok miang sangat nak kenal2 tu buat ape..masyaallah...zaman teknologi masa kini..semak...!!.  

Pastu ade yang jenis dapat je computer tu,, stat ar layan blue.. tengok ar laman web bogel.. layan sorang2 kat umah.. yang laki,, masing2 goyang telo... yang pempuan tu aku xtau.. xpenah tanye kat pempuan... xpenah buat pun.. xingin nak buat... aku tau,,, memang sedap buatnye...tapi aku xnak buat..sebab aku pegang kuat ayat al-quran yang aku letak kat blog ni.. tu ade kat bawah sekali tu aku letak... aku xnak kene rotan 100 kali,, semata2 nak kepuasan selama 5 min... aku pun xtau aku bertahan brape lama...aku xnak cuba....t la dah kawin,,baru aku buat...tengok aku tahan brape lame...tapi tu private aku lah... insyaallah...pasal hal ni,, aku masih kuat pegangan aku..dari dulu lagi..insyaallah..moga allah menguatkan keimanan aku...

Ni jenis mak bapak manjakan sangat anak dia... guru rotan sikit,,dah ngadu,, pastu repot polis,, kate guru tu dera murid... memang bodoh tahap gaban la murid jenis macam ni... xrespek orang yang ngajo dia.. aku ckup benci dengan orang mcam ni.. sengal... biar je lah cikgu tu nak hukum ape... dah buat salah,,, trime je lah hukuman... memang zaman sekarang ni masing2 senang je... dok umah goyang telo... xguna punye orang... emosi betul la aku ni kan..hehhe...

Dah azan magrib dah... aku nak g mandi la dulu.. pastu solat... pastu nak layan software kat computer ni,, nak design ape2 yang patut... pastu nak tido.. malam ni aku online la jap... tengok ape2 yang menarik... biarpun aku tahu,,, brape orang sangat la yang masuk blog aku ni... seari xsampai 10 orang pun yang masuk blog aku ni...tapi aku xpernah memanggil sesiapa masuk blog aku... aku x pernah masuk web orang,, pastu sibuk minta orang masuk blog aku... kalo xcaye,,tengok aje ape aku komen kat chatbox laman web orang... xde 1 pun istilah yang mengajak diorang usha blog aku.. mana yang aku berkenan nak komen,, aku  komen sebagai seorang sahabat..kadang2 kalo dapat ayat pedas tu,,, minta maaf la ye.. aku ni xpandai nak hipokrit.. tu sikap sebenar aku..."bercakap lah benar walaupun pahit"....ayat ni... aku penah dengar ayat ni dari tok guru nik aziz...dan aku pegang sampai ari ni...esok,, dan insyaallah untuk selamanya...

Kalo ade awek2,,, pakwe2 nak kenal,,,nak bersahabat,,, perangai ni la yang aku tunjuk...aku xkan tunjuk baik.. tengok kat orang lain...bila awek nak kenal je,,, buat2 la alim...kalo aku,,,sori la... aku memang xpandai jaga hati orang...tapi,,, aku sangat pandai mencintai seseorang...bila aku dah jatuh cinta,,, jatuh ati,,limpa,, jantung,, kau akan dapati yang aku ni la yang terbaik dan paling baik pernah kau kenal..tapi,,,,,,,,, ade ke orang yang nak kat aku kalo perangai aku mcam ni? sebab orang zaman skang ni suka yang jenis hipokrit..depan2 boleh ar cakap,, x hipokrit la,, jujur la...kat blakang,,macam setan...aku xkata la aku ni bagus sangat...tapi,, ni la sifat orang zaman sekarng...hipokrit...H.I.P.O.K.R.I.T.!!!

Ok lah.. sekian saja...nak solat...assalamualaikum....

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Salam..dlu skola menengah kat ne? Ko asal ngeri mane?

    BalasPadam

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019358XXXX. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~