hairilnua - Punya Cerita Pasal Kegila-gilaan Diri Sendiri.. Bab 1

Lame dah aku x merepek smbil memecahkan pale akal kat cini kan.. hehhe.. kali ni,, aku nak bercerita sikit.. lame aku x buka cerita ni.. cerita ni berlatar belakang kan aku,, ber perihalkan aku,, bermodelkan aku dan segalanya adalah aku semata2..


Bukan ciptaan @ rekaan,, ianya semuanya berlaku di mana2 saja,, asalkan semua kisah2 yang aku ingin habaq sat ni,, semuanya berkisarkan pasal pengalaman @ kisah diriku secara sedar dan x sedar.. 


Tapi semuanya perkara yang sudah berlaku lah.. Yang belum berlaku tu,, jadi pelik r kalau aku cerita kan..... hehehheheh....Cume kisah ni,, aku buat secara mengundur lah ye.. apa yang aku ingat tu,,aku habaq la haq tu dulu ya.... huhuhuhu......

Mesti Baca......!!


Al-Kisah............................






Pada pagi hari ini,, aku bangun seawal 5.30am,, tapi yang sebenarnya aku bukan tido pun,, aku tak tido lagi sebenarnya.. dari malam tadi lagi,, duk pejam mata,, tapi x tido2.. sat tadi mak eden suruh den pegi kodai beli bahan2 mentah buat masak2.. den pun angguk2 je lah kan.. mak pun bagi la kertas dengan duit sket tuk beli barang2 tu.. den pun bergeraklah menuju ke arah moto kriss den dengan muka sememeh kerana ngantok teramat sangat........ sampai kat moto,, den pun stat moto... dan angkat tongkat moto,, den pun gerak la gi kedai.. sampai kat jambatan batu 18 tu,, ade la lori nak jalan depan melepasi den.. den pun berenti la kat tengah2 jalan tu.. den tunggu....... tunggu...... gila babi bapak lama tunggu... tapi den tunggu gak..dari pukul 8 pagi tadi,, sampai kejap tadi pukul 12 tengari den tetiba kene ketok pale.. den pun apa lagi,, menjerit r,, baru je den nak marah,, tengok muka dia,,,, aiseh..... En. Pulis r... berpakaian lengkap semuanya smbil memandang muka aku dengan pandangan tajam.. Aku cuak jugak tu,, time tu aku mane la pakai topi keledar.. selamba aja redah ni.. ni aku tulis ayat aku borak ngan brader tu,,


En Pulis : Ko ni termasuk kategori bodoh ke,, gila ke,, @ kurang akal?


hairilnua : Bang,, x kan lah pasal helmet saya x pakai pun sampai nak maki saya macamtu,, macam ni ke etika
seorang polis.. Selambe aje ketok pale orang.. sakit tau x.. tau saya salah,, tapi jangan la sampai nak kata saya ni gila x tentu pasal,, kalau saya gila,, dah tentu saya marah abang balik sebab ketok pale saya... selambe je,,,


En Pulis : Ko sedar x ko ni de masalah besar skang?


hairilnua : Masalah kalo x besar,, tu bukan masalah tu bang,, tu dinamakan trouble...(mampos aku)


En Pulis : Ko tau ko punya masalah?


hairilnua : Kalo saya tau,, xlah sakit pale saya kene ketok ni,,,


En Pulis : Ko wat pe kat cini?


hairilnua : Buat apa lagi,, tunggu lori tu melintas la.. dah brape jam saya tunggu,, dah la letih,, abang nak ketuk2 saya pulak..


Pulis tu senyap jap......... Cam blur je aku tengok muka dia...... Pastu dia cakap balik....


En Pulis : Cuba ko tengok,, apa lori tu tengah buat...


hairilnua : Lori tu tengah melintas la..... (muka selamba lagi)


En Pulis : Cuba tengok lama2 kat lori tu,,, ape jadi...


Aku pun tengok r... Tengok lama2... Tengok.... ...... .....  "KUNG!!!!!" pale aku diketuk lagi..


hairilnua : Pe ni bang.. Sesedap ati je ketok2 pale ni.. Bajet dah besar sangat ke..


En Pulis : Tengok sekeliling ko.....


Aku pun tengok r tepi,, orang ramai je... tengok kanan,, muka En pulis berkerut.. Tengok blakang,, banyak kereta beratur,,, pelik gak aku.... Den pulis tu cakap lagi..


En Pulis : Sekarang,, apa yang ko nampak kat lori tu,,


hairilnua : Saya nampak lori la....


En Pulis : Selain tu?


hairilnua : Lori tu tengah melintas...


En Pulis : Lagi?


hairilnua : Tu je lah.....


En Pulis : Perhatikan roda lori tu,, apa yang ko nampak..


hairilnua : Saya nampak roda x berpusing bang...


En Pulis : Selain tu?


hairilnua :  Skru roda tu beso bang...


En Pulis : Ok,, skang,, ko tengok kedudukan tayar tu... Apa kedudukan tayar tu..


hairilnua : Tayar tu dalam posisi menegak bang... Kalo tayar melintang,, tu dah kes pelik dah tu bang..


En Pulis : Maksud aku,, tayar tu duk atas ape la bodoh...!


hairilnua : (bengang) Duk atas tanah la......!


En Pulis : Tayar moto ko plak skang kat atas apa?


hairilnua : Atas jalan raya la.....!


En Pulis : Cube ko pk,, tayar moto ko kat atas jalan raya,, tayar lori tu kat atas tanah...... Apa kesimpulannya...?


hairilnua : (garu pale)


En Pulis : Ko pk,, dan renungkan dalam2,, apa yang ko nampak,,


hairilnua : ........................ ........................ (lame gak aku pk ni,, pk pe mende en pulis ni cakap)


Pastu aku ketuk pale aku kuat2 sambil terbahak2 gelak.....
Lantas aku pun diberi 2 tiket percuma atas kesalahan,,,,,,,,,,, tuuuuuutttt.... (biarlah aku yang tahu)


p/s : paham x cite aku ni? kete tu tengah parking r.. aku pulak tengah mamai lagi masa tu.. ngantok gila.. jadi aku tido sat kat tengah jalan kat atas motosikal,, tapi mata aku x tutup dan aku juga x sedar pe yang berlaku...ish..... sengal2 ubi jugak aku ni...
sambung lain cite...

2 comments:

  1. tak faham nie dik...naper yang panjang berjela benor dialog awak ngan pulis tue yer?...

    ReplyDelete
  2. ish.. xpaham ek.. sebenarnya sy tdo tu sis.. sy tido kat atas jalan raya,, di atas moto,, kat tengah simpang jalan.. tapi sy x sedar.. sy nmpak lori tu cam dpan mata sy,, tp sebenarnya jauh.. tengah mamai bangun tido lagi.. huhuhu... bab panjang berjela2 tu sy x tau lah.. memang tu yang sy borak ngan pulis tu,, hehhehe..

    ReplyDelete

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~