Kuburan Itu Memanggil Ku...

Suatu ketika,, Umar bin Abdul Aziz r.a mengurusi jenazah keluarganya.. Ketika mayat telah ditanam ke liang lahat dan tanah sudah dimampatkan,, Umar menghadap orang-orang yang bertakziah sambil berkata,, "Sesungguhnya kuburan ini memanggilku dari belakang.. Mahukah kalian aku beritahu apa yang ia katakan kepadaku?"..

Mereka menjawab,, "Tentu.." Umar pun berkata,, "Kuburan itu memanggilku dan berkata,, "Wahai Umar bin Abdul Aziz,, mahukah ku beritahu apa yang akan aku perbuat dengan orang yang engkau cintai ini?" "Tentu,," jawabku..
Kuburan itu berkata,, "Aku bakar kafannya,, ku robek badannya dan ku sedut darahnya serta ku kunyah dagingnya.. Mahukah kau ku beritahu apa yang ku perbuat dengan anggota badannya?" "Tentu,," jawabku.. "Aku cabut satu persatu dari telapak tangannya,, lalu dari tangan ke lengan,, dan dari lengan menuju ke bahu.. Lalu ku cabut pula lutut itu dari pehanya.. Dan peha dari lututnya.. Ku cabut pula lutut itu dari betis.. Dan dari betis menuju ke telapak kakinya...!!"

No comments:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~