Kau Yang Pernah Aku Sayangi Satu Masa Dahulu

Detik2 masa yang lalu yang x mungkin dengan mudah untuk aku melupakan.. tapi,, kau dah bagi jawapan yang benar2 membuat aku kecewa,, maka,, ini lah saat terakhir aku mengucapkan selamat tinggal padanya..tiada lagi coretan tentangnya di dalam blog yang selamber aku ni,, x da lagi kenangan yang akan ku cerita.. tiada lagi kata2 pujangga akan ku hias untuk nya..

Janji manis sewaktu bersama itu hanyalah bayangan semata.. janganlah berjanji sekiranya kau x mampu tepati... sama juga sperti aku,, tidak sama sekali berjanji sekiranya x mampu tuk aku lakukan.. kerana "harapan" yang selalu diberikan kadangkala boleh membuat kita lupa bahawa kita sekarang sedang duduk di bumi Allah Swt..

Dari permulaan kita kenal,, dari kawan menjadi adik/abg,,, dari adik/abg menjadi kasih syang..dari kasih sayang menjadi benci.. dan terus menjadi seolah2 kita tak pernah kenal.... kalau aku tau,, diakhirnya kau mcm ni,, psti aku x menerima saat cinta dilafazkan.. biarlah menjadi adik/abg/kawan/sahabat,, dari menjadi seperti musuh...

Kau sendiri pernah bertanye pada aku,, apa jadi pada kita sekiranya kau ade yang lain? tapi aku x mampu berikan ape2 jawapan kerana belum pernah terlintas untuk menjawab.. tapi,, kau sendiri yang menjawabnya,, kau mengatakan agar kita menjadi "sahabat" sekiranya tiada jodoh antara kita berdua.. jawapan itu keluar dari mulut mu sendiri..

Di saat ini,, saat terakhir untuk ku mengingatimu... aku akan padam segala memori antara kita.. x perlu aku ingat lagi kerana kau sendiri memusuhi ku.. kau sendiri yang menginginkannya..

Pada "Kau Yang Pernah Aku Sayangi Satu Masa Dahulu"..................
Untuk kali terakhir,, aku doakan engkau bahagia.. Selamat tinggal....!


Di Hari Persandingan Mu

Dalam sepi ku terbayang....
Wajahmu bermain di mataku...
Lantas bercucuran airmata...
Berlinangan dipipiku...

Mengenangkan peristiwa...
Di suatu masa kita berdua...
Bermesra dan saling menyinta...
Namun perpisahan akhirnya...

Betapa sedih betapa pilu...
Melihat kau berdua di situ...
Bersama duduk di atas takhta...
Di hari persandinganmu...

Burung-burung pun turut berkicau...
Menyanyikan lagu indah...
Sanak saudara sekelian yang ada...
Semua turut gembira...

Selamat ku ucapkan padamu...
Semoga kau bahagia dengan pilihanmu...
Selamat ku pinta izin pergi dahulu...
Membawa diriku ke alam baru...

Selamat wahai pengantin baru...
Semoga bahagia ke anak cucu...
Selamat tinggal oh! sayangku...
Semoga gembira selalu...

No comments:

Post a Comment

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~