Muslimah Sejati vs Muslimah Bidadari vs Muslimah Solehah

Posted By: Hairilnua - 1:56:00 AM


Serba Sedikit Tentang Aku

Nama aku Hairil. Tujuan aku mewujudkan blog ini adalah untuk mencari sedikit pendapatan menggunakan blogger. Aku dah berusaha sejak berumur 25 tahun dan masih belum berjaya sampai sekarang. Jadi, aku masih mencuba dan mencuba lagi sampai la berjaya. Insyaallah sedikit sebanyak dapat meringankan beban family aku.

7 Kaki Selamber:

  1. muslimah TOLOL semoa . . .
    kau itu cuma pakaian sesaat buat lakikmu yang eslam di dunia . . . habis tu lakik kau mati dikawainkan ama bidadari di surga . . . . nah kau jadi bahan bakar di neraka . . . gak perduli cemana soleha nya kau sama lakik eslam mu itu . . .

    [Ath Thuur 52:17-20] > سُوۡرَةُ الطُّور

    إِنَّ ٱلۡمُتَّقِينَ فِى جَنَّـٰتٍ۬ وَنَعِيمٍ۬
    فَـٰكِهِينَ بِمَآ ءَاتَٮٰهُمۡ رَبُّهُمۡ وَوَقَٮٰهُمۡ رَبُّہُمۡ عَذَابَ
    ٱلۡجَحِيمِ
    كُلُواْ وَٱشۡرَبُواْ هَنِيٓـَٔۢا بِمَا كُنتُمۡ تَعۡمَلُونَ
    مُتَّكِـِٔينَ عَلَىٰ سُرُرٍ۬ مَّصۡفُوفَةٍ۬‌ۖ وَزَوَّجۡنَـٰهُم بِحُورٍ عِينٍ۬

    > Lo! those who kept their duty dwell in gardens and delight, happy because of what their Lord hath given them, and (because) their Lord hath warded off from them the torment of hell-fire. (And it is said unto them): Eat and drink in health (as a reward) for what ye used to do, Reclining on ranged couches. And we wed them unto fair ones with wide, lovely eyes.
    > Sesungguhnya orang-orang yang bertakwa berada dalam surga dan kenikmatan, mereka bersuka ria dengan apa yang diberikan kepada mereka oleh Tuhan mereka; dan Tuhan mereka memelihara mereka dari azab neraka. (Dikatakan kepada mereka): "Makan dan minumlah dengan enak sebagai balasan dari apa yang telah kamu kerjakan", mereka bertelekan di atas dipan-dipan berderetan dan Kami kawinkan mereka dengan bidadari-bidadari yang cantik bermata jeli.

    Bagaimana hadis menjelaskan surga dan bidadarinya dunia eslam ? : . . . . . .

    TIRMZI, vol. 2 p 138;
    Setiap lelaki yang masuk surga akan diberi 72 bidadari; tidak peduli pada umur berapa dia mati, ketika dia masuk surga dia akan menjadi seorang berumur 30 tahun dan tidak akan tambah tua. Lelaki di surga akan diberi keperkasaan yang sama dengan keperkasaan seratus orang lelaki.

    TIRMZI, vol. 2 p 35-40;
    Bidadari adalah wanita muda tercantik dengan badan tembus pandang. Sumsum tulang-tulangnya kelihatan bagaiman garis-garis dalam mutiara dan batu mirah. Dia terlihat bagaikan anggur merah di gelas putih. Dia berwarna putih dan bebas dari cacat fisik biasa perempuan seperti menstruasi, menopause, kencing dan berak, mengandung anak dan kekotoran-kekotoran lainnya yang berhubungan. Bidadari adalah seorang gadis berusia muda, berdada besar (montok) yang bulat menantang, dan tidak berayun-ayun. Bidadari-bidadari tinggal di dalam istana dengan sekelilingnya yang megah.

    Hadith : Al hadiths, Vol. 4, Page-172, No.34:
    Hozrot Ali (r.a) meriwayatkan bahwa Rasul Allah berkata, “Di surga ada satu pasar terbuka di mana tidak ada pembelian ataupun penjualan, tetapi ada lelaki dan perempuan. Jika seorang lelaki menginginkan seorang perempuan cantik, seketika itu dia bisa menyetubuhinya sesuai nafsunya.

    astagfirullah-hal-adzim

    ReplyDelete
  2. jangan macam tu kawan.. syurga neraka urusan Allah..Rahmat Allah terlalu BESAR untuk kita perkatakan.. Justeru itu,, lelaki dan perempuan,, ada yang masuk syurga dan masuk neraka.. bila lelaki berkahwin dengan bidadari,, maka si perempuan pula berkahwin dengan bidadara yang kacak2 seribu kali dari manusia biasa..

    ReplyDelete
  3. jangan macam-macam ah, semuanya pada baik ko baik itu muslimah sejati maupun muslimah bidadari

    ReplyDelete
  4. muslimah bidadarinya cantik banget, anda ajach di dunia ini ada bidadari muslimah

    ReplyDelete
  5. he..lucu la awak....siap notis lg...warning ke tu...

    ReplyDelete
  6. udah gak usah di perdebatin semuanya masuk neraka ato surga ,tergantung dari pahalanya masing masing

    ReplyDelete

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019-3587327. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~

Copyright © Selamber Jer

Owner by HairilNua